lördag 30 juli 2016

Fårö

Nu blev det ju precis som jag trodde......en lång bloggpaus under semestern. Nu är jag tillbaka i cyberrymden igen och ska försöka sammanfatta semestern i några inlägg, min blogg startades ju en gång i Bangladesh för att vara en slags dagbok för mej och mina nära som på den tiden var långt bort, och eftersom jag inte missat att dokumentera så mycket under de sju år som passerat tänker jag inte gör det nu heller! :)

Efter några dagar i Visby for vi som redan sagt vidare mot Fårö för att vara med på ett stort bröllop där. G och jag checkade in i mor Lisas stuga på Fårö kursgård. Där skulle mor Lisa gå igen och jag tror nog också att hon gjorde det.


På fredagen var G upptagen med annat och jag tog en lång härlig cykeltur runt Fårö. Första stoppet blev vid det pittoreska cafét Kutens bensin. Jag var inte säker på att jag skulle få komma dit under min gotlandsvistelse, men innan veckan var slut hann jag dit inte mindre än fyra gånger. Det gjorde inte så mycket för varje gång hittade jag nya motiv att fota.





Sen bar det av mot den fantastiska stranden Sudersand. Många jag pratat med har påstått att Gotland är som att komma utomlands och jag kan inte mer än hålla med dem! Det var väl kanske inte lika varmt i vattnet som utomlands, men helt ok i varje fall. :)



Fårö runt blev bjöd också på en hel del fantastiska naturupplevelser och mindre får än vad jag trott. Faktiskt såg jag bara tre stycken även fast jag var i åtskilliga fårhagar och virrade omkring i jakten på öns turfzoner.


På lördagen fick jag sen bevista ett gotländskt bröllop, mer om det imorgon för nu väntar en natt till med patrullen. Kram och kärlek! :)


12 kommentarer:

  1. Har följt en anna bloggare som bott på Fårö i tre veckor. Kan bara säga att ni verkligen har haft en semester utan minsta kontakt om man säger så. Det är ju så himla roligt att följa bloggare som ser "omvärlden" med helt olika ögon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där tycker jag också är roligt, man väljer verkligen olika motiv att fota och olika historier att berätta.
      Förresten blev jag riktigt nyfiken på den bloggen!

      Radera
  2. Kul att du är tillbaka i bloggvärlden! Härliga bilder från Fårö! Ser fram emot nästa inlägg! Till dess, ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen att ni tog er till Ullahau också, min favoritplats på Fårö. Usch, det blev för kort tid på Öjn i år, det känner jag tydligt när jag ser dina foton!

    SvaraRadera
    Svar
    1. På Fårö tror jag man skulle kunna tillbringa hur många dagar som helst. Det var otroligt vackert!

      Radera
  4. Vackra, vackra Fårö! :)
    Vackra bilder!
    Ser fram emot fortsättningen!

    SvaraRadera
  5. Kuten har jag hört talas om, men aldrig besökt. Fina bilder. Får se nästa sommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kutens var extremt intressant när man gillar att fota. Det fanns verkligen hur många spännande motiv som helst!

      Radera
  6. Kul att du är tillbaka i bloggvärlden! Visst är det roligt att ha bloggen som en dagbok att titta tillbaka i :)
    Helt underbara bilder!! Allihopa! Vi fick ju bara en dag i Visby, men jag skulle gärna åka tillbaka till Gotland snart igen och åka runt hela Gotland, det var många år sen... Ser fram mot bröllopsbilderna! Min dotter ska gifta sig nästa sommar :) Ska bli jättekul! Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att din dotter ska gifta sej! Bröllop och dop är verkligen något alldeles extra!
      Hoppas ni har det bra långt där borta!

      Radera