söndag 26 mars 2017

Helgen som gått

Helgen inleddes vid tolv på fredagen då jag vaknade upp efter nattens jobb till långledigheten. Frukosten intog jag hemma medan kaffet dracks hos Hanna och Patrik tillsammans med en semla och lite barnbarnsgos. :)

När jag kom hem igen kraschlandade jag i solstolen Och satt en bra stund och stirrade på grillen och hoppades den skulle tända sej själv för jag orkade då inte!


Det gjorde den nu inte så det fick bli annat till middag. Sen blev det tvättstuga och under tiden tvätten torkade fick det bli en cykeltur för att inte somna......för det orkade jag visst. Det var en otroligt skön kväll!


På lördag förmiddag bar det av till Eskilstuna. Det var länge sen vi sågs, så det var så trevligt att komma fram till G och barnen. Vi inledde med grillning i skogen i det fantastiska vårvädret och det var både varmrätt och efterrätt på menyn.


Igår på dagen blev det en tur till ett lekland med barnen. Det var kul och jag fick en ny favorit! Hallå GB! Vad kan den reklamen vara värd!


På kvällen tog vi en promenad för att njuta av kvällen och solnedgången. Kvällen var nästan sommarvarm, svenskt sommarvarm åtminstone. En bra avslutning på en bra helg! Kram :)


17 kommentarer:

  1. Daim och lakrits kan aldrig bli fel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det kan de verkligen inte! :)

      Radera
  2. En underbar helg, tänk vilken värme! Och den där glassen ska jag spana efter ... mmm ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var nästan en försmak av sommaren!

      Radera
  3. Det ser verkligen ut som en härlig helg! Det är bara vi som varit i fjällen som missat värmen och solen men det är är verkligen skönt att våren nu är här på allvar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen skönt trots att vi just nu drabbats av ett bakslag med lite snö och nära nollen.

      Radera
  4. Grillning i skogen är mysigt. Gillar din solnedgång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är mysigt och trevligt nog har jag hittat en kille som också tycker det! :)

      Radera
  5. Visst var den gångna helgen en ren dröm!
    Tycker den där korven såg aningen ensam ut. Men då jag inte gillar korv så fantiserar jag om en steak här i stället.

    Tyvärr gillar jag inte lakrits heller. Börjar tycka synd om mig här;-)

    Tack och lov att du tog bilden på solnedgången som jag kan njuta av:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ber om ursäkta! ;) Ser om jag kan fånga en kran eller nått på bild till nästa inlägg som förmodligen kommer att handla om den stundande helgen på Åland.

      Radera
  6. Spännande med ny glass, måste testas. Visst smakar allt så gott ute i naturen. Det var så mysigt att sonen orkade följa med på vår utflykt. Ha det jättebra! Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  7. Spännande med ny glass, måste testas. Visst smakar allt så gott ute i naturen. Det var så mysigt att sonen orkade följa med på vår utflykt. Ha det jättebra! Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Står just nu och väntar på färjan mot Åland i Grisslehamn! :)
      Kramar

      Radera
  8. Vilken helg! Så mysigt ni har det tillsammans!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och nu väntar en tur till Åland tillsammans.... tror det blir minst lika härligt den här helgen. :)
      Ha en fin helg!

      Radera
  9. Det låter som att du haft en härlig helg <3

    SvaraRadera
  10. En härlig helg toppad med Dajm och lakrits :) Vilken kombo!

    SvaraRadera