onsdag 21 oktober 2015

Massor av cykling

I söndags bar det av mot Eskilstuna. Där blev det lunch med många glada skratt och en hel del bus innan Skodan, cykeln och jag fortsatte mot Kumla för incheckning där. Eftersom receptionen på hotellet var stängd gick det snabbt att checka in, bara att knappa in en kod på ytterdörren, ta nyckeln på disken och leta upp rummet. När jag bytt om bar det iväg på en liten turfrunda i Kumla. Jag hade en sån himla fart att bara en bild blev tagen och det var när tåget kom i vägen.


Jag cyklade till och med så länge att Sibylla precis utanför hotellet hann stänga och jag blev utan middag, så kan det gå för en turfare. Efter en god natts sömn smakade i varje fall frukosten ovanligt gott! :)

När jag laddat batterierna hade jag också bestämt mej för var måndagens turfrunda skulle gå. Jag velade mellan att cykla norrut mot de södra delarna av Örebro där jag fortfarande har otagna zoner eller söderut mot det mindre Hallsberg. Cykling på landet lockade mer än cykling i ett ytterområde fullt med affärer så Hallsberg fick det bli. Jag hade några zoner kvar i Kumla så jag började i Djupadalsparken.


Sen cyklade jag vidare genom vattenparken i Kumla och ner mot Hallsberg. Dimman låg tät och kallt var det, frosten la sej som ett täcke över hela mej.


Vid Norrbystenar, ett område med bland annat fyra domarringar från 500-talet eKr, gjorde dimman stämningen magisk. Eftersom morgonen fortfarande var tidig var jag alldeles ensam i en total tystnad, det är inte så ofta man upplever sånt.


Jag passerade också Sanna hed och en byasmedja innan jag nådde Hallsberg och kunde ta nästan alla zoner där. Vid två-tiden återkom jag till Kumla där bilen fortfarande stod kvar. Jag hade krona på huvudet och rätt så trötta ben.


Sen gick det snabbt att få in cykeln i bilen och åka tillbaks genom vackra höstsverige till Eskilstuna och grabben med stort G. :)


Där blev det mycket mys, men också en cykeltur på tisdagen, den här gången i Västerås. Björnö var vacker......men backig! En och annan svordom halkade nog ur munnen på Cecilia i de värsta motluten.



Och sen i morse var det plötsligt dags att åka hemåt igen...... ibland går tiden alldeles för fort!!

Kram och massor av kärlek!

24 kommentarer:

  1. Vilka fantastiskt fina bilder! Å du verkar verkligen vara en riktig morgonpigg tjej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var nog hungern som fick upp mej! ;)

      Radera
  2. Trevligt att få följa med på turfrunda i både text och bild!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att få se bilderna från zonen i Armenien på din blogg! :)

      Radera
  3. Trevligt att få följa med på turfrunda i både text och bild!

    SvaraRadera
  4. Du är helt otrolig, turfa så du missar middan :) Men förutom den missade middan låter det som om du haft en helt underbar helg! Och det är du värd!! Och dina dimmiga bilder är verkligen magiska, helt fantastiska! Måste ha varit en skön känsla att cykla omkring i dimman. gillar även bilden på tåget, ser ut som om du fotade just för att tåget kom, att det var meningen.
    Ha det bra!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis den känslan fick jag också. Jag klev faktiskt under bommarna för att fota och hälsade och tackade lokföraren för bilderna med ett ömsesidigt leende.....ett sånt där magiskt ögonblick med en annan människa.
      Ha det bra du med!

      Radera
  5. I Örebrotrakten har jag oxå cyklat! På militärcykel med stridspackning...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajdå, jag har cyklat Örebro runt....utan militärcykel och packning....säkert bra mycket trevligare. :)

      Radera
  6. Vackra bilder med dimma och fint ljus.
    Låter som en riktigt fin helg! :)

    SvaraRadera
  7. Gillar att få följa med på dina turfrundor! Så magiskt vackert med morgondimman, ger en nästan pastoral stämning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dimma är speciellt och skoj att fota har jag precis upptäckt! :)

      Radera
  8. Gillar att få följa med på dina turfrundor! Så magiskt vackert med morgondimman, ger en nästan pastoral stämning!

    SvaraRadera
  9. Du hittar alltid så fina fotomotiv på dina turer. Men att gå upp så där tidigt på morgonen är inget som jag skulle kunna tänka mig. Ha det gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har aldrig varit morgonpigg, men har plötsligt blivit det. Fast det är klart, går man och lägger sej vid nio på kvällen......

      Radera
  10. Sverige är ett vackert land. det visar dina bilder otroligt bra! Dimman är så läcker i dina bilder! Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sverige är fantastiskt vackert land, alla årstider har sin tjusning.

      Radera
  11. Oj då, först trodde jag du försökte cykla ikapp med det i första bilden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, inte den här gången, men det är nog inte omöjligt att jag kommer att göra ett försök en dag....;)

      Radera
  12. Bild två till och med fyra är magiska. Fler kroppar skulle må bra av den hobbyn du brinner för. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en magisk morgon!
      Ha det fint!

      Radera
  13. Jag kan inte låta bli att sitta och skratta för mig själv här, det är ju helt underbart att läsa om hur du brinner för att turfa. Cykla omkring ensam och missa middag!
    Men så fick du onekligen flera vackra bilder och underbara minnen på näthinnan - något som alla vi andra tacksamt tar del av på våra skärmar ...

    SvaraRadera