lördag 16 november 2013

En sövande idé

Jag har ärligt talat haft väldiliga problem med att sova den sista tiden. Det är verkligen inte så bra när jag jobbar natt och behöver sömnen för att hålla mej vaken hela passet. Igår kväll fick jag en fantastisk idé tack vare en hel förpackning postafen i medicinskåpet.

När jag flyger blir jag väldigt åksjuk, så jag tar alltid åksjuketabletten postafen innan resan så jag slipper kräkas. Tabletten har den effekten på mej att jag blir trött och somnar, nuförtiden så fort jag får se ett flygplan. Eftersom bristen på sömntabletter är stor här i huset och jag behöver läkarrecept för att få tabletter utskrivna fick jag för mej att jag kunde prova en postafen för att kunna sova idag. Och se det gick som en dans. En postafen innan jag gick från jobbet i morse gjorde att jag sov från 8.00-15.30. Helt suveränt!! Jag är så lycklig och pigg! :) Och i natt får nog även jag ratta bilen fram på morgonkvisten!!

Här en sovande rikshawförare någonstans i Dhaka.
Ha en skön lördagkväll och en god natts sömn. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar