torsdag 28 november 2013

Seans

Igår lånade jag pappas bil för att köra mamma, moster och mej på storseans i en samlingslokal i Brandkärr. Jag har varit med två gånger förut, men den här gången var jag ovanligt nervös att möta andevärlden efter allt elände jag ställt till med i och med skilsmässan.

Seansen gick bra och efter kaffet kom min morfar via mediet Marita från andra sidan för att tala om att jag skulle sluta oroa mej, "allt kommer så småningom att ordna upp sej". Kändes faktiskt väldigt bra!! Strax efter nio begav vi oss ut till bilen för hemfärd. När jag vred om nyckeln hördes bara ett litet förargligt klick och motorn startade inte. Mmmm, lite läskigt faktiskt eftersom allt fungerat perfekt förut! Har jag kanske retat upp någon där på andra sidan?? Efter flera försök med bara nyckeln gav vi upp och mosters man kallades in för att med hjälp av deras bil försöka starta med kablar. (TACK!) Det gick inte det eller, så pappas bil fick lämnas kvar i Brandkärr och mamma och jag fick skjuts hem av moster och hennes man. (TACK IGEN!)

I morse lånade jag Hannas bil och skjutsade pappa till hans bil i Brandkärr. Med hjälp av Hannas bil och nya startkablar gjordes ett nytt försök, men bara ett litet klick hördes idag med. Till slut gav vi upp vi med och tack vare en bra försäkring kunde bärgare tillkallas. Efter en timme dök bärgaren upp för att först göra ett startförsök innan han också gav upp och konstaterade:

"Det blir verkstaden för den här", varpå jag konstaterade att det nog skulle funka bättre med en andeutdrivning!! Hua, någon som har en skyddsängel att låna ut! Känns som jag skulle behöva en just nu!! ;) Kram!

Den här bilden tog jag när jag besökte den kristna kyrkogården i Gamla Dhaka.

2 kommentarer:

  1. Ja du Cissi. Du fick dig en välbehövlig och träffande hälsning igår=).

    SvaraRadera
  2. Ja, kändes bra som sagt! Sov hela natten för första gången på länge! Kram

    SvaraRadera