tisdag 17 december 2013

Datapaj!

Mmmmm, vet inte riktigt var jag ska börja. Jo jag börjar då datorn började strula, så att jag inte kunde lägga upp bilden på "vardagsrummet" i förra inlägget. Med datorn blev det bara värre och värre och under söndagen kraschade den alldeles så jag inte kunde komma ut på internet. Eftersom det är det enda jag har här på Trangången (tillsammans med en liten radio) drabbades jag av den stora paniken. Jag kontaktade TRE som jag har mitt mobila bredband hos och jag tog dator och kablar och rände till äldsta dotter,n för hjälp. Ingen fattade tyvärr något så det var bara att fundera vidare.

Efter mycket lurande och klurande fick jag för mej att det var bredbandet från Gästubudsstaden som finns här i lyan som ställde till allting, så vad gjorde jag då? Jag ringde ordförande i bostadsrättsföreningen för att få det där med internetet i lägenheten förklarat för mej och han visste inte ens om min lyas internet var aktiverat. "Jag kommer över med min laptop och kollar om ungefär en timme" blev hans svar. Jag kände mej lite ofräsch efter allt renoverande och tog en dusch och diskade upp lite. Sen tände jag lite ljus och slog mej ner vid köksbordet för att spela lite spindelharpan när jag väntade.

Snart ringde det på dörren och in kliver ordföranden him self. Han slängde ett öga runt i min lilla lya, och jag tror han blev dö´förskräckt av någon helt oförklarlig anledning för han kopplade upp sej på bredbandet på mindre än 1 minut och tjoff så var han väck igen. Mmmmmm, men det fick mej verkligen att bli full i skratt alldeles för mej själv lite senare på kvällen när jag fått fundera lite över saken. Kanske tror grannarna att det är en nyskild övervintrande hippie med smak för att riva staket och förföra bostadsrättföreningens ordförande som flyttat in. ;)

Det må vara hur som helst med det, för igår fick jag så äntligen kontakt med en datakunnig person på Kontorex AB som på mindre ett dygn fixade min dator till toppskick (han pratar t o m svenska igen, datorn alltså) för en femhundring.

Om man räknar bort tiden som behövs för att få paniken efter en rejäl datakrasch att lägga sej är det inte helt fel att vara utan dator en stund. Jag har hunnit mycket!!

Kram på er!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar