onsdag 8 juli 2015

Jävlaranamma i Motala

Så var det då det här med Motala. När jag checkat in, fixat micro till rummet och druckit lite kaffe var det så dags att ge sej ut på turfrunda. Jag började längs kanalen och blev kvar där en stund för att se på en slussning från två av turfzonerna.


Åt samma håll låg en zon en bra bit ut i skogen och eftersom jag gärna ville ha alla zoner i Motala bestämde jag mej för att ta den. På väg mot zonen hoppade kedjan på cykeln av. Det är ingen match för mej, förutom då att man blir lite svart om fingrarna, så när kedjan var påsatt och zonen tagen bar det av mot stan igen. På kartan i mobilen kunde jag se flera andra spelare och ofta lämnas det så att säga fritt fram för en spelare som är på genomresa för att samla nya zoner. Men helt plötsligt började de ta alla zoner jag hade i närheten.....på turfspråk så "blockade" dom mej. Att "blocka" någon innebär att man tar zonerna i spelarens färdriktning och spärrar dom i en halvtimme.....vilket är väldigt irriterande eftersom man ofta lagt upp en rutt för sin cykling. Ok, tänkte jag, "Det är väl bara att cykla utåt igen och börja därifrån" och pang så blev alla zoner blockade där också. Jag blev så heligt förbannad (om man nu kan bli det) så hade någon av dem kommit i min närhet hade jag nog helt "zonika" strypt dom......kanske med min egen cykelkedja som fortsatte att hoppa av......... ja, jävlar vad det var nära att hela cykeln åkte i Göta Kanal. Men, men..... Cecilia tog en liten paus och plockade fram sitt yogiska lugn och la upp en ny strategi.

I Motala fanns många gula zoner. Att zonen är gul innebär att ingen tagit den på länge. Ofta betyder det att den är svår eller jobbig att ta. Och vad gjorde jag......jo, precis....... jag gav mej av mot alla gula zoner och de områden där dom fanns. "Nu ska jag jävlaranamma visa vem dom bråkar med"!! När jag tagit alla gula och några till, begav jag mej mot stan igen och tänk där var helt lugnt förutom en och annan som kollade in mej utan att presentera sej. Om dom mot förmodan läser det här så kan jag bara säga att jag ska inte göra det lätt för dem om dom kommer till min stad.....då ska dom "jävlaranamma" få se på blockning..... ;).

Imorgon blir mitt inlägg något fredligare, då kommer det lite bilder från när jag cyklade längs Göta Kanal. Peace and love och kram och kärlek förstås!


4 kommentarer:

  1. Tur att det är mycket "jävlarannamma" hos dig så du fixar dina zoner på ett eller annat sätt! Ska bli kul att se bilderna från Göta Kanal!
    Ha det bra, hoppas du får en lugnare dag!

    SvaraRadera
  2. Tur att det är mycket "jävlarannamma" hos dig så du fixar dina zoner på ett eller annat sätt! Ska bli kul att se bilderna från Göta Kanal!
    Ha det bra, hoppas du får en lugnare dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu ligger bilderna från Göta Kanal ute....det var verkligen en härlig cykeltur! :)

      Radera
  3. Oj,oj vilket äventyr och vilket temperament....Men du har varit så duktig och nu ser jag fram emot bilderna.
    Ha det gott. Kramen.

    SvaraRadera