onsdag 23 mars 2016

Glömsk mormor

Att vara mormor är verkligen bäst! I måndags ringde jag Hanna för att prata bort en stund. Hon höll på ute och grejade och undrade om jag var intresserad av att ta över en gammal spaljé som dom ändå skulle slänga och visst var jag det. Jag gick dit och vi hade så mycket att prata om och en så go´ liten bebis att krama, så det blev både hämtpizza till lunch och eftermiddagskaffe innan jag pallrade mej hemåt igen vid fem-tiden. Sen bar det av mot en jobbarnatt med patrullen, ungefär klockan två på natten kom jag på att jag glömt spaljén! :)

Och nu är två nätter gjorda och en återstår, den tredje och sista kommer nog att bli lite tung. Två grabbar och en motorsåg har nämligen hållit till utanför mitt sovrumsfönster för att röja bort några stora träd åt bostadsrättsföreningen hela dagen idag.....inte har det blivit många timmars sömn inte!


Aja, jag kommer nog att överleva natten och i påskhelgen väntar tre nätters semester. På fredag bär det av till Kalmar för en hel helg med massor av cykling ihop med G......ska bli så kul! Kanske får laptopen hänga med så jag kan blogga lite!

Kram och kärlek!

11 kommentarer:

  1. 1. Anänd öronproppar!

    2. Ja, det där med att blogga verkar ju komma i tredje hand hos dig just nu. Bättring ses framemot:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo med bloggandet är det så där! Jag får helt enkelt ta och skärpa till mej! :)

      Radera
  2. Ta det lite lugnt med Mr G så du inte cyklar sönder honom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vi ska allt spa´a och äta lite gott också.....:)

      Radera
  3. Ja lätt att glömma när man har så trevligt! Hoppas du fick sova lite i alla fall. Och ha en riktigt skön och trevlig påsk i Eskilstuna! Kram

    SvaraRadera
  4. Ha en skön ledighet och en Glad påsk!

    SvaraRadera
  5. Din spaljé finns nog kvar och då får du en chans att gosa lite med barnbarnet när du hämtar den!
    Önskar dig och G en riktigt trevlig påsk tillsammans i Kalmar!

    SvaraRadera
  6. Ibland kunde jag tycka att tredje natten bara gick av farten, även om man sovit dåligt.
    Hoppas det gick bra att jobba!

    SvaraRadera
  7. Haha, ja så kan det bli. Känner igen det där. Du har säkert snart spaljen hemma igen. Glad påsk på dig!

    SvaraRadera
  8. Spaljé schmaljé :) vad har väl en spaljé att sätta emot den fina bebismysar-glömma-alla-annat-bubblan? Spaljén finns säkert kvar!
    Önskar dig en fin påskhelg med mycket spa, mys och cyklande ... bland annat! :)

    SvaraRadera
  9. Jag skulle aldrig fixa att jobba om jag inte fått sova ordentligt. Annat var det när jag var ung...

    SvaraRadera