onsdag 4 december 2013

Imorgon är det dags!

Två nätter på femnätters veckan är avklarade. Gick skapligt även fast vi bytt bil och fått nya arbetsuppgifter sen sist. Jag är också riktigt, riktigt glad för jag fått mitt vikariat på nattpatrullen förlängt åtminstone till sista augusti. Känns bra! Känts bra har det också gjort att ha besök av yngsta dotter´n och hennes sambo några dagar och känts bra har det också gjort att fira pappa som fyllde år igår. :)

Annars hänger allt i luften just nu känns det som. Med ett osålt hus och en ny lya velar jag om var jag ska bo. Min före detta man som jobbar utomlands kommer hem över jul och dessutom kommer yngste dotter´n och hennes pojkvän till stan över helgerna, så jag vill inte ta någon av våra två sängar, tv-soffor eller köksmöbler från huset till min nya lya innan jul. Så är det också så att min före detta man inte har någon användning för alla möbler så länge han bor utomlands utan måste magasinera alltihop när väl huset blir sålt. Känns så onödigt att köpa nytt när det egentligen inte behövs.

Velandet och virrandet tar på krafterna och jag kan inte sova så bra här i huset. Det känns som det bara är till låns och jag vet så väl att jag kommer att sörja och sakna det här huset väldigt mycket när jag väl flyttar. Det känns som varenda dag jag bor här är en förspilld dag då jag inte kan komma vidare, varken med mitt nya liv eller sorgen över det som varit.

Igår fick jag dock en utmärkt idé och idag har jag verkställt den. Jag "lånade" bilen och åkte och köpte mej en uppblåsbar madrass från Rusta, jag köpte allt jag behövde i matväg för att ligga över i nya lyan och jag packade kläder, lakan, handdukar och tillräckligt med saker till köket för att kunna övernatta. Imorgon blir det premiär! Jag ska sova för första gången på mitt eget ställe, i min alldeles egna "säng"!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar