tisdag 10 december 2013

Personalfest!

Jobbarhelgen gick som en dans med god sömn på Trangången. På söndagen sov jag så länge att blogginlägget jag tänkt göra frös inne.

Igår morse gick vi då av från helgen och för att ställa om mej lite gick jag upp strax före tolv. Framåt två kom äldsta dotter´n på besök för att låna lite saker till sin julgran. Vi passade på att åka och köpa den också och det var som vanligt ett evigt velande och besök på tre olika ställen innan Hanna slog till med en gran från Blomsterlandet och tur var det för vid det här laget var vi båda två genomfrusna.

Hanna stannade på fika och sen blev det bråttom att fixa till sej lite för att gå på personalfest med glögg, gröt och skinksmörgås. Tina var snäll och kom för att hämta mej och sen blev det en riktigt kul kväll med många skratt och en rolig lek som jag ska presentera på vår egen lilla julafton sen. En hel del julklappar, klocka och en tärning behövs. Äggklockan ställs på rimlig tid, alla julklappar läggs fram och sen slår man i tur och ordning med tärningen och den som får 1 eller 6 får ta ett paket på bordet. När alla paket i högen är slut utbryter det stora tumultet för då får man istället börja ta julklappar av varandra när man får 1 eller 6. De största paketen var mest åtråvärda, men jag satsade in mej på ett annat spännande paket och lyckades knycka tillbaka det precis innan äggklockan ringde. Vid öppnandet visade det sej vara, inte bara en utan två diskborstar. Tur att jag inte har diskmaskin på Trangången då. :)

Idag blev det en cykeltur till Trangången för att tapetsera vardagsrummet som nu nästan är klart, bara lite målning återstår. Imorgon tänker jag låna bilen och åka och se om jag kan hitta några gardiner till fönstret! Så himla kul!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar