lördag 14 december 2013

Låångledigheten är här!

Igår när jag vaknat och ätit frukost packade jag cykeln full av grejor och begav mej mot Trangången. Laptopen fick som vanligt åka cykelkorg invirad i en handduk, tät plastpåse och väska. Nu har jag tänkt mej att vara mest på Trangången under ledigheten så jag slipper flytta allt fram och tillbaka hela tiden. Det ska bli skönt!

Igår när jag kom hit satte jag igång med lite julbestyr, lite jul ska väl här kunna bli fast allt är som det är. Jag slog in tio julklappar till julklappsspelet och jag skrev julkorten. Kändes lite konstigt med bara mitt namn på korten, men jag fyllde upp tomrummet med glada gubbar och lite annat istället. Till skrivandet tog jag ett glas vin, och det var så mysigt så med lite tända ljus och allting. När jag knallade till nya närbutiken för att köpa frimärken täckte jag upp med ett minttuggummi för säkerhets skull. ;)

Senare på kvällen flyttade jag in alla mina tre möbler i vardagsrummet som nu är färdigt. Tände ljus och satte mej på sängen med laptopen och boken "En man som heter Ove", som bara blir roligare och roligare för varje sida. Vid ett tiden slocknade jag och vaknade halv elva (!) när mamma ringde och väckte mej.

Bor som en tonåring och sover som en tonåring! ;)

Hade tänkt lägga till en bild från vardagsrummet också, men datorn har fått en knäpp! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar