fredag 10 januari 2014

Frisk dag

Idag har jag varit på promenad med två snygga herrar, Hugo och Ozo, och så söta Tina förstås. Jo, min nya jobbarkompis kom hit en sväng för att kolla in min nya lya. Med sej hade hon sina två hundar, så allra först tog vi en promenad till Tjuvholmen och tillbaka, sen blev det kaffe med smörgås som lite lätt lunch. :)

Efter att Tina och vovvarna åkt kröp jag ner under morgonrocken en stund för att läsa. Efter en timmes vila drabbade den stora "kallt väder ågrenen" mej och jag blev hypernervös för huset och Trangången. Först monterade jag bort en vattenslang från utsidan på Trangångens fasad, har nämligen hört att det inte är bra att den sitter kvar om det blir kallt. Sen bar det av på cykel, 7 km till Harg för att kolla att elementet i bastun var på för att förhindra att rör och beredare fryser, det var på. Cykelturen på en och en halv mil blev ändå till lite nytta, brevlådan blev tömd på diverse viktig post och cykeln blev pumpad och naturligtvis fick jag bra motion och massor av frisk luft.....bra mot hosta tror jag!!

Nu tvättar jag och roar mej med ett glas vin emellan maskinerna!

Önskar er en trevlig helg och tänk om vi kunde få åtminstone lite snö för ljusets skull. Kram till er!

En bild på huset från december 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar