torsdag 30 januari 2014

Hej bloggen! :)

Torsdag?! Tänk vad veckorna går fort när man har mycket att göra och ingenting hinner. Eller hinner och hinner, man kan ju också välja mellan måsten och saker man gör för sitt eget nöjes skull. Det har lett till att skänken åtminstone blivit slipad, men ännu inte grundmålad, huset har blivit skottat åtminstone en gång fast det förmodligen behövdes minst två gånger.

Istället då?! Jo, jag har varit på promenad när solen sken. Jag har varit på bio och sett "Mej äger ingen", som var en verkligt sorglig, men tänkvärd historia. Damen i stolen bredvid mej gjorde nog av med en hel förpackning näsdukar medan jag klarade mej med en liten touche av sjalen runt ögonen i slutminuterna. Igår kväll hade jag så Hanna och Patrik här på middag. Jag uppskattar verkligen inte att äta själv och inte är det särskilt kul att laga mat till bara sej själv eller. Eftersom jag är, eller rättare sagt var långledig medan Hanna och Patrik jobbar mycket och kommer sent hem tyckte jag det var en god idé att bjuda på mat eftersom dom ändå passerar på vägen hem. Det var jättetrevligt med sällskap och vi åt pannbiff med lök, potatisskivor från ugnen, sås och sallad. Sen var det dags att avbryta långledigheten för en extranatt, halva styrkan var borta! Helt otroligt!

Natten gick i varje fall jättebra och idag har jag sovit till tolv. Nu grejar och donar jag, rustar för ny middagsgäst, en kompis kommer hit och äter thaigryta, dricker ett glas vin och pratar lite "skit". Jag hatar verkligen att äta själv!

Ha det bra alla och tänd ett ljus för att mota vinterkylan i dörren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar