fredag 26 september 2014

Godmorgon.....klockan halv fem på eftermiddagen! :)

Kris på patrullen gjorde att jag fick byta min söndagnatt mot torsdagnatten. Natten var tuff, har precis vaknat..... klockan halv fem på eftermiddagen!! (Nu blev du väl imponerad Tina!!) Det planerade brödbaket fryser inne och istället sitter jag här med en kopp kaffe och ett tänt ljus och funderar på hur jag ska hinna få i mej mat innan det är dags att cykla till jobbet igen...Aja, middagen får väl följa med helt enkelt och eftersom det är fredag kommer en påse godis också att åka med oss på landet! :)

Trots mycket jobb har jag hunnit med en del annat. Staketet är klart och pelargonerna har gått i vintervila i förrådet. Och i onsdags var det både yogaklass och seans. På yogan hade vi en vikarie för vår egen yogalärare var på kurs. Hennes yoga var inte lika mjuk och skön som den brukar, men jösses vilken bra träning vi fick. Faktiskt blev meditationen efter passet ovanligt bra, kanske just därför att det är lättare att känna avslappning och lugn efter ett pass som varit tvärtom. Jag tror också att det känns som att jag på allvar blev sugen på att komma igång med träningen igen efter sommarens halvdana övningar, faktiskt mest på cykel när jag turfat.

Seansen var så där denna gång. Mediet som leder storseanserna var väldigt förkyld och kanske gjorde det att hon inte orkade som hon brukar. Vi, Ingalill, mamma, Elin och jag, fick i varje fall besök av min farfar som gav oss några sanningens ord på vägen. Mediet frågade bland annat om någon av oss tänkte oss ut att resa. Lustigt nog sa vi nej allihop trots att Elin varit på resebyrån dagen innan och jag funderar över att följa med på en yogaresa i vår. Inget bestämt för någon av oss än, men funderar det gör vi ju! Ja, tystlåtenhet och blyghet straffar sej ibland och nu har ingen av oss nån aning om vad käre farfar ville säga oss. Tala är guld och tiga är silver får i fortsättning bli mitt ordspråk, istället för tvärtom.

Ha nu en riktigt god helg alla läsare! KRAM!! :)

5 kommentarer:

  1. Oj oj vad jag blev imponerad nu. Klart godiset följer med 😄

    SvaraRadera
  2. Hoppas helgen varit bra. Farfar kanske kommer även nästa gång, då får ni berätta om era funderingar. KRAM på dig Cissi!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas ni också haft en bra helg i storstan! kram

      Radera