måndag 2 maj 2016

Hej igen bloggen!

Några verkligt intensiva dagar har passerat. Mamma och pappa blev ju skjutsade fram och tillbaka till Eskilstuna. När vi åkte dit hamnade vi faktiskt mitt i en snöstorm som orsakade flera olyckor.....inget man väntar sej i slutet på april förstås! På hemvägen var vädret bättre och både mamma och pappa var glada efter sitt lilla äventyr. :)

Sen blev det till att lasta cykeln och åka tillbaka till G igen. Det blev en tidig kväll för vi planerade att komma iväg mot Stockholm tidigt på lördagsmorgonen. På vägen mot Stockholm fick jag något som är bättre en blommor, en omväg till Strängnäs och Mariefred för att ta två nya zoner som dykt upp där. Kanske att jag ändå kommer att klara att ha alla zoner i Södermanland tagna!?

Hur som helst var vi framme och incheckade på hotellet före nio och sen bar det av ut i Stockholm åt varsitt håll. Mitt mål var Täby, via Danderyd och Djursholm. Ett tag trodde jag att jag inte ens skulle ta mej under E4:an och E18...... storstäders infrastruktur med tunnlar och broar och vägar kors och tvärs gör mej nämligen helt snurrig. Städer är bäst när de så att säga är i ett plan. :)

Som vanligt tar jag mej knappt tid att fota, men att jag var i Täbys centrum var jag i varje fall bara tvungen att ha bevis på. :)


En hypermodern toalett hittade jag också, så till den milda grad teknisk att det mesta verkade vara trasigt. Aja, spolade själv gjorde den i varje fall till min stora häpnad.


Till kvällen kunde både G och jag konstatera att Stockholm är backigt, väldigt backigt. Annars blev kvällen kul med en riktigt god middag fylld av diverse dråpliga situationer som jag inte hinner gå in på här.

På söndagen cyklade jag Ulriksdal och upp i Sollentuna. Vägen utefter vattnet var otroligt fin....

......och en hel del annat fint hittade jag också.


Ja, det var verkligen en fantastisk, men väldigt tröttande helg. Så pass att jag blev kvar i Eskilstuna hos G för att vila upp mej en natt innan hemresan började i morse, via några zoner förstås. :)

Nej, nu bär det av mot natt nummer ett av sex denna vecka, blir det lugnt nån stund hoppas jag få tid att läsa ikapp lite hos er andra.....är så nyfiken på hur er valborg har varit! Kram och kärlek!

19 kommentarer:

  1. Vilken aktiv helg. Jag storknar bara jag läser inlägget;-)

    Å du valde tyvärr helt fel toalett. Du borde ha läst mina inlägg och kollat bilderna lite närmare;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag letade och letade efter rätt, men till slut blev det så bråttom att jag bara tog första bästa :)

      Radera
  2. Hur många zoner finns det i Södermanland? Har du räknat ut hur många mil du har tillryggalagt under dina turfturer? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästan 900 zoner finns det i Södermanland och milen är enligt turf uppe i nästan 2710......ops! Har faktiskt inte brytt mej om at ta reda på det förut.:)

      Radera
  3. Vad roligt för dina föräldrar att komma tillbaka till hotellet i Eskilstuna!! De måste ha blivit jätteglada!! Ja för allt utom snöstormen :)
    Tänk att det finns zoner överallt. Skulle nog fördra att cykla på landsbygden men det är ju kul med variation. Jättevackert vid Ulriksdal! Ingen bloggdejt med BP?
    Vi hade en lugn valborg med ett par vänner hemma. På måndag (9/5) ska jag till Nyköping om du är ledig/vaken runt lunch. Är klar med min utbildning runt 12. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vore jättekul med lunch! Jag kan gå upp lite skapligt efter jobbnatten och vara på stan vid halv ett om det är ok med dej? Sen har jag möte vid tre, men till dess är det ju många timmar. :)
      Vi hörs! Kram

      Radera
  4. Klart att du kommer att fixa alla zonerna! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag bara en kvar, historien kommer i ett inlägg så småningom :)

      Radera
  5. Skulle förvåna mig om du inte fixar alla zonerna! Du verkar målinriktad och outtröttlig!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Skulle förvåna mig om du inte fixar alla zonerna! Du verkar målinriktad och outtröttlig!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ......och envis som synden själv! ;)
      Ha det bra du med!

      Radera
  7. Härligt att hitta någon som delar ens intresse!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan faktiskt inte bli så mycket bättre! :)

      Radera
  8. Du måste ha grymma benmuskler efter allt cyklande :)
    April har verkligen bjudit på alla olika väder, skönt att vi är inne i maj nu, snart sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har vi haft sommar idag! Det blev en himla fart ut i förrådet för att leta upp sommarkläderna! :)

      Radera
  9. Det finns cykelstråk och cykelkartor, även böcker. Gör en research nästa gång så lyckas det bättre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Funderar faktiskt på att köpa ett sånt där cykelpass i år så man slipper ha bilen med sej upp.

      Radera
  10. Klart du fixar alla zoner, ingen
    dålig cykeltur;-)
    Ha det bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. En zon kvar och den räknas knappt tycker jag. Den ligger nämligen inne på Parken Zoo i Eskilstuna där det kostar många hundralappar att gå in.

      Radera