tisdag 7 januari 2014

På bättringsvägen....

Igår tapetserades det nästan hela dagen förutom några timmar då solen sken. Då bytte jag snabbt om och tog en promenad ut till Tjuvholmen i vårsolen. Helt galet nog "vårkvittrar" fåglarna redan och helt galet mötte jag plötsligt min kusin Anette mitt i ingenstans. Jag har inte sett henne på säkert tio år och det var trevligt att prata en stund. Det visade sej att hon bor här i närheten med sin familj.Jag träffar så mycket folk nu för tiden. Kanske är det för att jag är öppnare än tidigare och mer benägen att ta kontakt. Det ska jag absolut fortsätta med!

I morse vaknade jag redan före fyra av en hostattack som inte gav sej före halv sex då jag somnade om en stund innan det var dags att gå upp vid sex för att låna bilen och bege sej till huset för att packa det sista innan flytten på söndag. Jag fick nästan en chock när jag såg mej i spegeln. Jag såg ut som värsta uppburrade 80-tals tjejen i håret. Det stod verkligen åt alla håll, mest uppåt och liksom utåt. När jag fick tänka en stund komma jag på att jag fick en nylimmad tapetvåd över mej under gårdagen...tapetklister är alldeles uppenbart ett bra lyft för håret. Synd att vi inte kom på det på 80-talet! Och kanske är det inte alldeles konstigt att jag hostade värre än vanligt i natt. Tack och lov har jag tvättstugan imorgon, både kudde och täcke ska i maskin!

Men åter till dagen som varit. Först gjorde jag klart i huset. När jag kom tillbaka till Trangången var jag bara tvungen att ta mej en liten tupplur, helt slut av hosta och ihärdig förkylning. När jag vaknat till åkte jag en tur till Elgiganten och lyckades införskaffa en router till det bredband som ingår i hyran här. Efter många frågor, förmodligen lite halvdumma, och 111 svar begav jag mej mot Blomsterlandet för att införskaffa några krukväxter, något som jag verkligen saknat när vi bott utomlands och inte kunnat haft några. På Blomsterlandet hade jag sån tur att jag mötte mor och far, så jag fick välja en inflyttningsblomma alldeles själv. :)

När jag kommit hem pyntade jag till det lite, det blev så fint så. Och sen var det då bara att ta itu med det där besvärliga att få bredbandet att fungera, tänk vad jag är bra på att skjuta upp saker som är besvärliga! ;) Nu fanns det dock inga undanflykter som bet på mej längre, betala för ytterligare en månad på mitt mobila bredband helt i onödan är ju inget för snåla mej inte.

Och tänk, nu sitter jag här med tulpaner på bordet med laptopen och nya bredbandet och trivs. Bara TV:n kvar, men en besvärlighet om dagen, eller kanske i veckan räcker gott!

kRam till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar