onsdag 9 november 2016

:(

Sex nätters veckan pågår och då är det verkligen full fart. Idag när jag vaknade tog jag en liten cykeltur i solskenet och reflekterade lite över samma sak som alla andra, Trump och världens framtid med honom som en av stormakternas ledare. Med valet av Trump är USA nu det enda landet som har en klimatförnekare som ledare. En klimatförnekare anser bland annat att människan inte påverkat klimatet genom sin förbränning av fossila bränslen, samtidigt som forskare blir mer och mer överens om att så är fallet.

Trump är också känd för att bland en massa annat ha tvittrat: "global uppvärmning är något som Kina hittat på för att sänka USA:s konkurrenskraft". Jag bävar för framtiden med Donald Trump som ledare i ett av världens mest inflytelserika länder.

Trots allt elände i världen finns det små ljusglimtar också. :) När jag var ute och cyklade parkerade jag cykeln och tog en lång och skön promenad på Labro ängar som är ett naturreservat. Där tog jag en bild som @boinyköping repostade efter jag publicerat den på instagram och det var ju kul! Kul är det också att min soffa äntligen kommer imorgon. :)

Kram och kärlek!

4 kommentarer:

  1. Vi får jobba på att komma ihåg det som är bra! ... men det är ju ett gigantiskt stort hot mot miljön om inte Trump ändrar sig i sina åsikter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trump är nog tyvärr ett hot mot det mesta som är viktigt, humanism, allas lika rätt, miljön......jag tror listan kunde bli hur lång som helst......

      Radera
  2. I dagens läge gäller det att hitta så många ljuspunkter som möjligt. Känns lite skrämmande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, heller hur! Läget i USA har ju precis inte blivit mindre skrämmande när man hör om demostrationerna som pågår.

      Radera