måndag 25 november 2013

En förträfflig dag!

Min förträffliga dag började med en cykeltur till brandstationen för arbetsplatsträff i två timmar. Sen blev det lunch på Green Spice (buffén för 79 kronor rekommenderas) med mina nya kollegor. Alla är riktigt trevliga och jag trivs så bra. Jag hoppas verkligen att tjejen jag vikarierar för väljer att ta tjänstledigt ett tag till så jag kan stanna kvar lite längre än jag hittills har blivit lovad.

Sen på med toppluvan för en cykeltur hem där mor och far snart mötte upp för en tur till Flugger för att se på tapeter till mitt vardagsrum på Trangången. Vi hittade en som jag tyckte var jättefin med ett tunt strukturmönster i vitt på vitt. När jag gick till kassan för att fråga om eventuellt mönsterpassning kunde expediten inte ens se att det var ett mönster i tapeten. När han väl upptäckt det blev det en lång jakt på att hitta katalogen med just min tapet. Till slut kom han på att tapeten var från Fionas nya kollektion och fanns i den allra senaste pärmen. Det måste jag tala om för ungarna som påstår att jag är minst fem år efter (eller före) vad det gäller inredning! :)

Sen blev det bak av saffransbullar och ett yogapass. Hälften av bullarna ska med till Trangången imorgon tillsammans med min Ceciliapresent, en ny kaffebryggare. :) Sen blir det tapetsering av köket för hela slanten! Så kul!! Om det går som jag vill vill säga! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar