tisdag 26 november 2013

Försenad lunch

Joho, ni idag har jag varit på Trangången hela dagen. Jag lånade bilen, så strax före lunch passade jag på att åka och shoppa lite färg och andra grejer som behövdes. När jag kom tillbaka var jag så där riktigt galet hungrig. Jag hade laddat upp med korv och bröd i kylen och lite kastruller hade jag tagit med mej tidigare.

I med vatten och i med korven, på med kastrullen på hällen och sen skulle det snart vankas mat. Men den jädrans hällen ville inte fungera hur jag än tryckte på plus och minus. Jag hann bli riktigt förbannad och hade jag haft tillgång till internet i mobilen hade jag tagit reda på numret och ringt upp den förra ägaren direkt och gett henne en ordentlig skopa ovett för att hällskrället inte fungerade.

Efter en stund besinnade jag mej och erkände mej tillfället besegrad av den förbaskade hällen, men nu var goda råd dyra och blodsockret på väg mot noll. Jag fick en lysande idé......
.....och Ceciliapresenten gick faktiskt alldeles utmärkt att koka korv i! MUMS!! :)

På eftermiddagen hämtade jag äldsta dotter´n och hon följde med in en stund för att titta till den bråkiga hällen. "Men du, vad använde du för kastrull då?" "Ja, en av de gamla vanliga förstås." Men det, det ska man tydligen inte ha till en induktionshäll inte. Näe, då ska det minsann vara magnetiska kastruller. Efter att ha lånat en kastrull av dotter´n funkade hällen som en dröm.

Jag kan så här i efterhand konstatera att jag är väldigt glad att jag inte har internet i telefonen!! Dotter´n hade tillräckligt roligt som det var ändå! ;)

Sov riktigt gott alla glada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar