fredag 22 november 2013

Lååångledigt!

För knappt en månad sen var jag på anställningsintervju på nattpatrullen. Chefen pratade om Rakel, Vera och mobipen och jag förstod verkligen ingenting. Inför första natten på nya jobbet var jag faktiskt riktigt nervös. Men nu efter sju nätter har jag lärt mej det mesta. Jag vet nu att Rakel är ett kommunikationssystem och att Vera är namnet på ett överfallslarm och bilen rattar jag som jag aldrig kört i diket i hela mitt liv. Mitt största problem är att komma ihåg glasögonen som ska av när jag arbetar med en kund och läser och på när jag kör bil. Tur jag har en pigg kollega som håller koll på mej och mina brillor! Hon vill gärna att jag har dom på när jag kör av någon underlig anledning!

Men nu, nu är jag som redan sagt i rubriken lååångledig i 9 nätter. Jag inledde ledigheten igår med middag hos mor och far. Dom bjöd på underbart goda älgfärsspett. Jag kan nästan tro att de försöker göda sin smala dotter, så att hon snart får tillbaka sin muffinsmage igen! ;)

Efter några goda timmars sömn är det nu lördagmorgon. Jag vaknade tidigt och sitter nu bara här och väntar på att klockan ska bli tillräckligt mycket för att bege sej till Trangången för lite rolig renovering! Mitt mål är att bli klar med köket till 1:advent. Tänk att kunna sätta upp julgardiner och en adventsljusstake i köksfönstret i mitt alldeles egna lilla krypin.

Titta gärna in på nummer 19 om ni vill!! Till den som kommer först räcker nog kaffet i termosen! Ha nu en riktigt trevlig helg allihop! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar