fredag 7 november 2014

Kyligt

Bra dag idag! Först blev det en lång senväg på cykeln till eftermiddagens möte, två timmar tog det mej att ta nästan 40 turfzoner. Började faktiskt tro att jag är galet galen och inte roligt galen när jag klev in på mötet och nästan hackade tänder. När jag till slut fått i mej lite varmt kaffe gick mötet i den "arbetsplatsnära arbetsgruppen" finemang, börjar faktiskt känna att jag hittat mej en plats i samlingen. :)

Lite jobbigt var det att igen hoppa på cykeln för en halvtimmes cykeltur hem, utan turfzoner en kvart, som sagt galet galen. När jag kom hem virade jag morgonrocken om mej och satte igång att laga mat. Middag i dubbla kläder framför datorn och tredje delen av "Så mycket bättre" med Amanda i huvudrollen....riktigt värmande alltihop.

Och nu, nu är det snart dags att bege sej ut i kylan igen för helgens första jobbarnatt.....vinterjacka, raggsockor, långkalsonger och toppluva på.......

Ha en riktigt go helg!! Kram

4 kommentarer:

  1. Du är galen :) vad ska du ha på dig när det blir kallt ? Ses om en stund kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, två vinterjackor och dubbla långkalsonger!!
      I natt blir det bilgodis! :)

      Radera
  2. Stark jobbat i alla fall. Kör vanligt underställ, fleecetröja skaljacka och byxor som både är vind och vattentäta. Tänk fjällvandrare ungefär, har hojar ner till 20 minus och det har fungerat. Det viktiga är att kläderna släpper genom fukt när man börjar bli varm och svettig. Sen glöm inte dubbdäcken. Köra omkull är inte kul och det är en investering som håller många år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cyklar också året om...det är härligt uppfriskande emellanåt! Har funderat på det där med dubbat....men kanske skulle börja med en hjälm...Ha det gott!

      Radera