måndag 16 november 2015

Hej bloggen, det var länge sen!

Det var verkligen länge sen, en hel vecka och det har inte hänt många gånger.

Det har varit en intensiv "långledig" vecka som började med två dagars utbildning. Vi i nattpatrullen ska nästa år bli en del av räddningstjänsten, vilket innebär att om vi är närmast en mindre olycka eller hjärtstopp ska vi åka på larmet och göra så gott vi kan till räddningstjänsten anländer, en bra idé eftersom vi rör oss över hela kommunen nattetid. Vi ska ha hjärtstartare och brandsläckare i bilarna och till det kommer också en gedigen utbildning. I måndags och tisdags ägnade vi oss åt att rädda dockor i olika situationer med stort allvar, men också många goa skratt.

När utbildningen var slut tog jag en lätt väska och gamla Skodan till Eskilstuna, som redan sagt är det nått som verkligen drar i den stan. :) På onsdagmorgon vände jag hemåt igen och rustade till middag med allra bästa vännen Marie. Mycket trevligt babbel och en hel del vin blev det, så till den milda grad att huvudet dunkade som om Tor bodde där och magen nästan vände sej ut och in när jag till slut var tvungen att gå upp för att tvätta på torsdagen. Så kan det gå efter en trevlig kväll!! :)

Var knappt pigg ens när jag vaknade på fredagen, som var en stor dag. Restaurang var bokad till kvällen och min allra bästa familj skulle få träffa min allra bästa grabb, han med stort G ni vet. Kvällen blev jättetrevlig.....känns så bra! :)

Senare på kvällen vet nog alla vad som hände i Paris, ännu en sorglig händelse att lägga till världens allt mer sorgliga historia. Och mer tänker jag inte orda om det, det är det så många andra som gör. Förutom allt det ledsamma i Paris hade jag en väldigt trevlig helg med bland annat en hel del turf. För min del bar det av till Södertälje för att ta fler unika zoner. Det var besvärlig cykling med backe upp och backe ner, mest logiskt borde det vara lika många av varje men fanken vet om det inte fanns en och annan uppförsbacke utan nedförsbacke till. Jag krånglade också till det genom att klättra upp på ett väldigt brant berg för att ta en zon utan att kunna hitta vägen ner igen.....stod på berget och bara skrattade åt min egen dårskap en bra stund innan jag tog mej i kragen. På kvällen blev det bastu.....det börjar bli bra kallt att cykla! Kram!


12 kommentarer:

  1. Då har du haft fullt upp kan man säga, vilket helt klart förklarar bloggskolket;-)
    Å du - man mår som man förtjänar dagen efter - utan tvekan;-)

    Kul att han med stort G "gick hem" hos familjen, det är viktigt för alla!

    SvaraRadera
  2. Det låter som att du haft en intensiv, lärorik och trevlig vecka, bra där!

    SvaraRadera
  3. Du har då inte legat på latsidan den här veckan.

    SvaraRadera
  4. Skönt att se att du lever och mår bra! Må bra kunde ju diskuteras häromdagen ;) Men det var det säkert värt! Vad roligt att din familj fick träffa honom att det kändes bra. Kanske kan du turfa med skidor under fötterna på vintern :) Då blir man varm!
    Så jättebra med er utbildning och att ni kan åka först på larmen. Vet du vilken hjärtstartare räddningstjänsten använder. Jag har Philips.

    SvaraRadera
  5. Så tapper du är som fortsätter att cykla!

    SvaraRadera
  6. Fullt upp! Verkligen :)
    Trevligt med La Familja och G :) Det låter väldigt bra!
    Sv: Gillar dina kloka ord hos mig - precis så! Så nu behöver vi lägga fördomar och bekvämlighet bakom oss, var och en, och göra något så jobbigt som att prata med varandra, och bry oss!
    Önsar dig en fin fortsättning på den här veckan!

    SvaraRadera
  7. Ja ibland så blir det uppehåll i bloggandet, tror mig kommit tillbaks nu.
    Va roligt att ni får chans att hjälpa till på olyckor framöver när ni kör runt i era bilar, utbildning låter bra både i arbetet och det privata.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  8. Du har väl dubbar på cykeldäcken och skorna om du fortsätter turfandet i vinter (och det tror jag du gör). Kul att "G" är introducerad i familjen!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  9. Du har väl dubbar på cykeldäcken och skorna om du fortsätter turfandet i vinter (och det tror jag du gör). Kul att "G" är introducerad i familjen!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  10. Full fart som vanligt, välkommen tillbaka :)

    SvaraRadera
  11. Jag fick inte se så mycket mer än Rosvalla när vi var i Nyköping. Det var handboll för hela slanten!
    Det är otroligt smart att ni ska ingå i hemtjänsten. Mycket bra. Hoppas att det blir så i hela landet!
    Det gäller att ha det bra tillsammans nu när det är oroligt lite varstans. Vi får inte påverkas alltför mycket!

    SvaraRadera
  12. Men då har du ju verkligen haft fullt upp! Så kul att träffen blev bra, det där är ju rena filmscenen! Men jag gissar att din familj ser att du mår bra, så de är säkert bara glada över det som hänt.

    SvaraRadera