onsdag 12 mars 2014

Det är gott att leva!

Tisdagen var en låång dag! På morgonen gick jag upp vid halv sex för att köra Hanna till jobbet för att sen kunna låna bilen. Efter lite tacoförberedelser i form av hackning och bak av en kladdkaka for jag till Oxelösund vid nio-tiden för att hämta Tina. Sen vidare till planeringsdag på Rosenkällagården. Mellan tio och fyra matades vi med budgetsiffror och andra tråkigheter och ibland trodde jag faktiskt att jag och några av mina käre arbetskamrater skulle somna till på stolarna. Ett tag blev jag lite orolig för att tacokvällen skulle bli en däven tillställning. Men inte då!

När "budgetmanglingen" var slut skyndade Tina och jag hem till mej för att fixa klart inför kvällen och vid sex-tiden kom kollegorna, tio personer gick faktiskt att klämma in. :) Och snart var partajet igång och som de nattarbetare vi är kommer vi igång ordentligt fram mot kvällen. Vi hade toppenkul! (Tack alla för en trevlig kväll och fina lyktan!) Så kul hade vi att när grannen gick till jobbet på morgonen dängde han igen sin ytterdörr så jag hoppade en meter i sängen.....hämnden är ljuv! ;)

Men det gjorde inget för jag skulle ändå upp och tvätta. Och diska! När det var klart blev det fika med mamma och pappa i vårsolen vid stugan, mysigt, och därefter bar det av till huset för att möta köparen av ett skåp och röja lite. Snart är huset helt tomt och det är skönt!

Idag bär det av till huset igen, sen blir det lunch med goaste Marie på nya thaistället i stan och sen yoga. Det är gott att leva! Ha det bra alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar