måndag 31 mars 2014

Städfri dag

I morse gick jag upp till en gråmulen dag och regn. Ett ypperligt tillfälle att passa på att städa. Jag hann lagom tömma skurhinken på grus och göra rent den innan ett sms kom från min kollega Tina. "Sugen på en promenad"? Och det var klart jag var! Fram med nya regnstället och iväg till Labroängar för en rejäl promenad tillsammans med Tina och vovvarna. Efter lite vilse i pannkakan och blöta fötter kom jag hem hungrig som en varg. Vi hade båda lyckats undvika städningen hela förmiddagen!

Först lunch sen städning, trodde jag! Under tiden jag åt öppnade jag posten och upptäckte i det eftersända lönekuvertet att jag fått fel lön. Först mailade jag chefen om lönen och sen kom jag på att jag kanske skulle be henne adressändra åt mej och skickade ett mail till. Sen fick jag en inbjudan till spakväll via sms och snabbt som ögat skickade jag iväg ett nytt mail till chefen för att begära semester nästa lördag. Sen ringde Elin och vi pratade bra länge. När jag lägger på upptäcker jag att jag fått ett nytt sms, spakvällen flyttad till fredagkväll. Och vad gör man då? Jo, mailar chefen igen för att byta semesterdag och inleder för säkerhets skull med: "Jag är inte galen, bara lite ovanligt tjatig"! Till svar fick jag ett långt hahahahaha och en upplysning om att jag själv lägger in semesteransökan i vårt lönesystem. Så kan det gå! Annars har jag bokat tid för däckbyte imorgon och hämtat sommardäcken hos Hanna som bjöd på fika. Sen blev det ett skönt yogapass och med städningen gick det sådär. :)

Kärlek till er!

Havsutsikt!

4 kommentarer:

  1. Ja man brukar ju vara duktig på att hitta på allt möjligt när det är städning på gång.
    Imorgon har jag tänkt städa...

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera