tisdag 4 mars 2014

Rost eller romantik? Och lite sten!

Dagarna går kvickt som attan. Gårdagens eftermiddag och nästan hela dagen idag har jag tillbringat i huset med att röja så gott det går och så mycket jag hinner. En del saker hamnar här hos mej (bland annat sju hinkar sten), en del hamnar på tippen och en hel del hamnar hos Öppen Hand som är en secondhand verksamhet där alla intäkter går till välgörenhetsprojekt runt om i världen.

Det är inte så jobbigt att vara i huset som jag trodde. Det känns bara skönt att snart få lämna det bakom sej och gå vidare i livet. Jag tänker mer på mitt nya ställe och ser verkligen fram emot att sakta men säkert såsmåningom få det precis som jag vill ha det. Hur nu det är?? Idag efter husvistelsen belönade jag mej själv genom att åka till härliga butiken "Växt och Trädgård" för att shoppa loss för ett presentkort jag fick när jag fyllde år förra året. En lykta att ha på trappen skulle det bli, så mycket visste jag. Två var fina! En i vitt med romantisk stil och i svart med lite rost. Två helt olika stilar med andra ord! Personalen i affären höll på att skratta ihjäl sej när jag inte kunde välja och lovade till slut att jag skulle få byta den om jag ångrade mej. Imorgon ska pensérna planteras och lyktan ställas ut...sen ska det velas hela långa dagen medan jag springer förbi på väg till tvättis. Det är inte helt lätt att bestämma om jag är en romantiker eller typ lite rostig!? Vilken det blev? Det får ni se imorgon på en bild!

Annars då? Bara fint förutom att jag knappt vågar öppna chatten på facebook längre. En fotograferande bengal jag mötte en gång på en fest har fått nys om att jag nu för tiden är singel. Jag har blivit ditbjuden för att fotografera tillsammans med denna haschrökande konstnärssjäl i Bangladesh djungler. Kanske ska jag dra några månader för att slänga mej i lianer och röka lite braj!?

Näe, herregud hörreni! Jag bara skojar!

Nu iväg för att hämta först Patrik på jobbet och sen Hanna vid tåget. Skönt att ha henne tillbaks i stan igen! Kram till er!


Ps. Lite av stenen som jag först släpat från Larslunds grustag till huset och sen vidare till Trangången! Hoppas den kommer till användning när mina små uteplatser ska iordningställas. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar