onsdag 20 januari 2016

Hej bloggen!

Mmmmm, vet inte riktigt var jag ska börja! Men jag kan väl börja med att berätta att jag köpt ny bil. Meningen var väl att jag inte skulle ha någon brådska, men med den vinterkyla som råder och barnbarn som anländer vilken dag som helst bestämde jag mej för att åka och titta lite i varje fall. I måndags förmiddag skjutsade döttrarna runt sin mamma till några olika bilhandlare och hos en av dem hittade jag den allra sötaste lilla bil jag nånsin sett. Efter lunch med döttrarna och en arbetsplatsträff åkte Hanna och jag tillbaka för att provköra.....


......och sen slog jag till. Bilhandlaren flinade och jag såg vad han tänkte "Ja, det ska vara ett fruntimmer att köpa en "söt" bil!" Den 1 februari ska dragkrok monteras, sen ska cykelhållare köpas och sen, sen ska det turfas både här och där i vårt avlånga land! Känns bra med en bil som går att lita på! :)

Samtidigt som jag är glad för nya bilen fortsätter gamla Skodan att krångla till livet för mej. Bärgaren som skulle köpa den av mej bestämde sej idag för att backa ur. Jag som sov efter natt blev klarvaken när sms:et kom! Det tog en stund att leta upp verkstan i Eskilstuna där bilen står, ringa och fråga om dom kunde ta hand om skrotningen av bilen och så vidare. Till slut fick jag ordning på allt och nu återstår bara att hitta till verkstaden på fredag och att inte glömma det gula pappret hemma som jag gjorde sist det var skrotning på gång!

Och nu är det bara en natt och 25 mil kvar med patrullen innan jag får några nätter ledigt! Det behövs för jag tror sällan jag sovit så dåligt som den sista veckan. Tror det får bli en stor påse godis i bilen, hittills har jag inte lyckats somna med godis i munnen och inte bakom ratten heller för den delen.

Kram och kärlek!

12 kommentarer:

  1. Smart att köpa en röd bil, de är inte inblandade i så många olyckor eftersom de syns så tydligt i trafiken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kommer jag att klara mej, förs å mycket rödare kan det inte bli! :)

      Radera
  2. Nu är jag ju ganska bra på bilar, eller lika bra på bilar som på fotboll om man säger så;-) Men den lilla saken är verkligen söt! Vad är det för "ras". Är det en Skoda, för dom är väl gröna/svarta eller;-)

    Önskar dig iaf lycka till med sötingen, som du såklart döper till nå't roligt - typ "Reddie". Bilar hållar längre om man döper dom har jag märkt;-)

    PS. Osis att bilbäragaren fegade ur. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan visst lite om bilar du.....min är en Skoda Fabia! Själv kan jag inget, jag klassar nog bilar mest som fula eller söta....inte undra på att jag fastnade för "Pärlan".

      Radera
  3. Grattis till nya "familjemedlemmen" ;) Även om man inte vill är man ju så beroende av dem att de nästan ingår i familjen ;) speciellt om de är söta, kanske! Själv skulle jag aldrig köpa en söt bil *S* ... jag faller för de som är riktgit "biff" istället ... men då skrattar inte bilhandlar'n - underligt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, gamla Skodan har verkligen varit en kär familjemedlem i många år. Det kommer att kännas sorgligt att skiljas från honom imorgon:

      Radera
  4. Grattis till röda bilen, den ser riktigt gullig ut! Skönt för dig att slippa en massa krångel som en gammal trotjänare kan ställa till med!
    Ha det gott! Snart är du mormor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nog är det skönt med en nyare bil. Det kommer att bli många turfresor när vädret blir varmare! :)

      Radera
  5. Vilken tjusig bil! Jag väntar fortfarande på att det helt plötsligt ska dyka upp en ny bil på min garageuppfart....men jag lär nog få vänta. Grattis till den söta bilen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Löneförhöjning fick de ju till, så vem vet!! :)
      Ha det fint!

      Radera
  6. Vad roligt med en ny bil och en söt en också :) Just vad varje kvinna behöver. Hälsningar från ett kallt Kiruna

    SvaraRadera
  7. Grattis till nya bilen!!! Som jag skrev en gång förut, så härligt att ha en bil som man kan lita på, man vet att den startar. Och visst är den söt!!
    Spännande med Hanna, snart dags...

    SvaraRadera