måndag 11 januari 2016

Slut gnällt

Har inte fått något gjort idag känns det som....har inte ens tagit någon zon!! Nattens händelser tog nog mer på krafterna än jag trodde och varje gång jag passerar parkeringen med de utbrunna bilarna blir jag påmind om att världen inte alltid är så trygg som man tror. Kanske gör sömnbristen sitt till, har egentligen bara slumrat en halvtimme sedan branden väckte mej.

Tänkte lägga ut bilder på bilvraken, men istället bjuder jag på den här lilla "filmen".....spetsa öronen och lyssna ordentligt. Och det är inte David Bowie.....


.......det är en liten talgoxe med vårkänslor!! :) Och därmed slut på gnället....det hjälper ingen......och nu har jag i varje fall satt igång att packa lite. Imorgon ska jag bara lämna blod och fotografera mej för en ny id-bricka och sen bär det av till Eskilstuna och allra bästa grabben min.......återkommer på torsdag igen.

Var rädda om varandra......kram och kärlek!

17 kommentarer:

  1. Fick inte igång den, men jag länktar till våren då jag får höra det på riktigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, den här var på riktigt....igår satt den och sjöng i mitt träd utanför. Jag blev så glad!!

      Radera
  2. Så otäckt med branden! Talgoxen däremot är bara söt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det var läskigt! Trodde jag skulle få svårt att sova i natt......men inte då! :)

      Radera
  3. Förstår att du varit på helspänn hela dagen. Det hade jag också varit kan jag säga.

    Får inte igång din film heller, men jag nöjer mig med än gärna med min favo sångare David Bowie. Älskar denna avantgardist faktiskt och jag bara hatar cancer...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har väl aldrig varit något Bowie fan.....men cancer det hatar jag med. Det är en grym sjukdom!

      Radera
  4. Men hejsan! Nu hittade jag hit igen :-) Kunde inte heller lyssna på filmen, men drömmer också gärna om våren!
    Läskigt med bilbrand :-(
    God fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
    Svar
    1. God fortsättning till dej också! :)

      Radera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Jo, det var ju ett tjusigt inlägg det här. Videon jag filmade här utanför igår verkar inte fungera och dessutom har jag särskrivit rubriken.....får väl skylla på att det inte var någon bra dag i går. Dagen idag har jag tänkt ska bli bättre....KRAM!

    SvaraRadera
  7. Tänk att det redan finns varelser som har fått vårkänslor! Då vat man att det ljusnar och att våren närmar sig sakta, men säkert! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jovisst är det härligt! Jag tycker redan det blviti skillnad med ljuset! :)

      Radera
  8. Det händer ibland att man hör en fågel sjunga om våren mitt i vintern - tänker att de längtar de med ... eller vill ge oss lite hopp :)
    Hoppas du har sköna lediga dagar!
    Hur gick det på jobbet? Tackade du ja? ;) Jag? Nyfiken? Nej då. Jag vill bara veta ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så kan det kanske vara för nu är vintern verkligen här....plötsligt är det jättekallt! Brrr...
      Och jobbet tackade jag nej till! :)
      Kram

      Radera
  9. Tyvärr så gick det inte att spela upp filmen. Men jag fantiserade om hur vackert det lät. Talgoxen sjunger så fint då den börjar få vårkänslor. Mycket trevligare än bilvraken.
    Ha det gott och kramen på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vårfåglar är härligt, men nu verkar det som den tagit en liten paus när vinterkylan slagit till på allvar!
      Kram

      Radera
  10. Fnissar åt särskrivning och ohörbar film - ibland vill det sig bara inte!

    SvaraRadera