söndag 10 april 2016

Zonjakt och korvgrillning

Det har varit en härlig helg! :) Igår morse åkte jag tidigt mot Eskilstuna för att kunna ta några otillgängliga turfzoner på vägen. Båda två låg i Ärla strax sydöst om Eskilstuna. Den ena zonen fick mej ut på en riktig långpromenad i skogen, faktiskt mycket längre än jag trodde. På vägen passerade jag en gammal gård som såg näst intill obebodd ut. Lite bilder därifrån blir mitt bidrag till HELGBILDEN




När jag kom fram till Eskilstuna bar det av till skogen igen för mysig korvgrillning. :) Nästan en hel dag ute gör en skönt trött till kvällen.

På söndagen bar det tidigt av hemåt. Målning av mamma och pappas veranda är påbörjad och turfs allra högsta medalj, den man får när man tagit zoner 25 000 gånger är tagen. Det har verkligen varit en toppenhelg! :)

Kram

13 kommentarer:

  1. Grattis! Du kommer verkligen ut och får se många ovanliga platser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det bästa med turf! :)

      Radera
  2. Grattis! Du kan då verkligen förena nytta med nöje! Du måste ha en enorm kondition nu!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med konditionen är det nog sådär, men uthållig är jag i varje fall ;).
      Ha en fin vecka!

      Radera
  3. Vilken toppenhelg! Grattis igen! Fina härliga bilder! Hoppas även veckan blir bra :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det var en toppenhelg! :)
      Ha en fin vecka du med!
      Kram

      Radera
  4. Det har verkligen varit en väldigt fin helg och att vara ute en hel dag är helt klart härligt! Dessutom en så prestigefull medalj i turf! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  5. En härlig gammal skylt det där. Jag minns dem. Grilla korv ute och vistas i naturen en helgdag det är grejer det. En toppenhelg tycker jag du har haft. En fin vecka önskar jag dig.

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig övergiven skylt.

    SvaraRadera
  7. Mysig gammal skylt där.....och en trevlig helg gör inte ont. Låter Nice det.

    Kram.

    SvaraRadera
  8. That looks like a cozy little place to live. I like that it is so cared for.

    SvaraRadera
  9. 25 000 gånger?!?! Oh my God.

    SvaraRadera