torsdag 24 juli 2014

Turfar runt!

Vad som hände på turfrundan i morse vet ni allihop! Jag var som sagt tvungen att svalka av mej och tillbringade hela eftermiddagen på Jogersö Havsbad. Idag blev det ingen kajaktur, utan istället låg jag antingen i böljan den blå eller i sanden med min bok. Och sen är klart kunde jag ju inte låta bli att lägga beslag på de närmaste turfzonerna. ;)

Vid halv fem begav jag mej hemåt för att äta och ladda batteriet i telefonen. Ett tag var min plan att slänga cykeln i gamla Skodan och bege mej till Katrineholm för att turfa runt där. Det är nämligen så att de flesta zonerna i stan redan är mina och ta egna zoner igen ger inte särskilt mycket poäng. Den väntande Norgeresan och plånboken tillsammans med mitt rätt så dåliga batteri i telefonen fick mej dock att tänka om. Istället blev det ett område i stan som fortfarande var rött för mej....rätt många zoner och massor av poäng i jakten på distriktssegern. Mitt dåliga lokalsinne gjorde som vanligt att jag fick cykla bra mycket längre än vad jag behövde, men just nu, och alldeles tillfälligtvis är första platsen min! Min närmsta konkurrent bor i grannkommunen, och ikväll har jag bett kollegan som bor i samma kommun sätta snarskank för hen vid första bästa tillfälle. I spel är alla medel tillåtna! ;) Kram till alla turfare! Canon

Newpier i Nyköping!

2 kommentarer:

  1. du fixar att bli etta :) klart jag ställer upp o hjälper dig när du behöver :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tackar jag för!! Kram tillbaks! :))

      Radera