torsdag 3 juli 2014

Exploderande cykeldäck och galna gubbar!

Ny bil och ny tur på jobbet, men det gick ändå bra både måndag- och tisdagnatt. Första natten körde vi lite vilse långt ute på landet, men det gjorde inte så mycket. Tack vare det fick vi på nära håll se en älgko med en liten kalv vid sin sida. :) Ser fram mot jobbarhelgen och hoppas få se fler djur.

Men nu har jag varit ledig en natt och en hel del har hunnit hända. Igår eftermiddag kom brorsan med stora lastbilen från sitt jobb, sen bar det av till Byggmax för att hämta hem virke till staketet. Det gick som en dans tack vare Johan! Jag fick hjälp att lasta av och nu ligger brädorna i en snygg trave på uteplatsen. TACK FÖR HJÄLPEN, JOHAN! Sen på kvällen igår gav jag mej ut en runda för att turfa lite, men det gick sådär. Min gps hade fått spatt och min lilla "gubbe" hoppade runt som om han vore galen, så det var bara att vända hem igen utan några nya zoner i bagaget.

Idag hade jag tid bokad för en genomgång av min cykel. Kedjan behövde sträckas och växlarna hackar så konstigt ibland. I måndags upptäckte jag också att bakdäcket var helt blankslitet fast inte cykeln är särskilt gammal. (Kan det vara turfningen månntro). När jag kom fram till Bjöörnscykel skulle cykeln provcyklas för att reperatören skulle försöka reda ut vad det var för fel på växlarna. Han trampade iväg och försvann snart bakom ett staket.....och PANG lät det plötsligt. Strax kom en glad reparatör promenerande med min cykel. Han kunde rapportera att bakdäcket nu verkligen behövde bytas för det hade exploderat!!! Snacka om tur i oturen att få helpunka på en cykelverkstad! :-)))

På hemvägen blev det en tur till Blomsterlandet för att inhandla lite nya blommor till köksfönstret. Det var väldigt lättrampat! Jag provade igen att turfa, men min lilla "gubbe" var fortfarande galen, vilt skuttande runt på kartan i spelet. Det verkar vara "någon" som tycker att jag ska bygga staket istället! ;)

Jodå, bygget har sakta men säkert kommit igång. De första brädorna är kapade i rätt längd och nu inväntar jag grannens hemkomst, för att jag ska låna ett vattenpass av honom, reglarna ska riktas innan staketbygget kan påbörjas på allvar. Lite torrare väder skulle inte eller vara så tokigt..... rätt rart dock att sitta i köket med tända ljus och nya blommor i fönstret och blogga.

Stor kram till er!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar