måndag 14 juli 2014

Ledbruten!!

Jo ni!! Idag har Cecilias slagits med en betongklump i storlek large. Staketet på framsidan är ju färdigt, men jag har ju ett på baksidan också, som jag bestämde mej för att riva idag. Jag sågade sönder det i delar och att skruva loss reglarna från cementklumparna var inga problem alls. En cementklump for upp lätt som en plätt med ett litet plopp, men sen tog det stopp. Den andra cementklumpen med tillhörande hållare satt som den vore fastgjuten direkt i backen. Jag kämpade och jag slet och ibland yppade jag nog en liten svordom också. Efter en timmes kämpande fick jag en bra idé. Ni vet, när man rensar ogräs, så är det alltid lättare när jorden är blöt, så varför inte. Efter två hela kannor med vatten ner i hålet tog jag sats med spettet och plask sa det. Gyttjan stänkte både högt och lågt! Men den förargliga cementklumpen började sakta men säkert röra på sej i sidled i varje fall. Efter ytterligare en halvtimmes kämpande, förmodligen såg jag både ut och lät som Hoahoa, en riktigt skitig Hoahoa dessutom,kunde jag så äntligen lyfta upp eländet ur hålet, och den var verkligen dubbelt så stor som den första cementklumpen. Segern var min och det var med ett glädjetjut jag med en sista kraftansträngning slängde skiten i en container på soptippen.

Annars idag har jag varit en tur på stan för att beställa valuta till Norgeresan och naturligtvis blev det lite turfande på vägen. Nu ikväll var det tipspromenad vid Anderslund med turfande på både dit- och hemvägen. Faktiskt stötte jag ihop med ännu en annan turfare idag, trevligt folk dom där! ;)

Nu ikväll värker ryggen som attans, hoppas verkligen jag kan genomföra min planerade kajaktur imorgon! Var rädda om er! Kram

Avsvimmad turfare!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar