måndag 28 juli 2014

Turfare med koskräck

Sen sist har jag lyckats blivit jagade av kor två gånger. Ena gången var på jobbet och andra gången var vid turfzonen "Labroängar". Där måste du gå över en bro med ribbor och in i en hage för att kunna ta zonen. Korna var rätt långt borta och jag trodde att de var i en annan hage med ett staket mellan mej och dom. Plötsligt närmade sej korna och jag upptäckte att vi var i samma hage! När zonen var tagen flydde jag fältet eftersom jag tycker kor är rätt stora. Halvvägs över bron och halvvägs mot tryggheten bestämmer jag mej för att jag nog vågar stanna för att ta en bild. När jag vänder mej om far foten ner mellan ribborna och plötsligt satt jag fast eftersom min hårt cyklande vad är något bredare än min lilla fot. Eftersom jag inte gärna ville ringa efter "kollegorna" på brandstationen, det pratas nog redan tillräckligt om det tokcyklande halvgalna fruntimret från nattpatrullen, ryckte jag helt enkelt loss benet med ett skrubbsår och ond vad som följd. Men vad hindrar en turfare på jakt efter regionssegern....ja, kor då kanske!


Ja, det har varit mycket djur i helgen! Jag har haft kattfrämmande och en morgon på landet träffade vi på det här gänget.


Annars har jag också hunnit bada. I lördags vaknade jag redan tolv av värmen och det är inte bra när man har två nätter kvar att jobba. Till slut visste jag inte vad jag skulle ta mej till så helt sonika packade jag en väska och tog bilen till Jogersö Havsbad. Där somnade jag så gott så mellan doppen¨. Jag sov så till den milda grad att vid ett tillfälle när jag lyckades öppna ögonen stod mannen vid grannfilten och glodde på mej. Förmodligen undrade han om jag var "typ" död eller nått. Eller också snarkade jag!! ;)

Och ikväll då blev det tips på Anderslund och turf förstås, leder med 20 000 poäng. Hoppas det håller till söndag!! Imorgon blir det "slöturf" på Jogersö med Tina och på kvällen middag i hamnen med Hanna, Patrik och Patriks föräldrar! :)

Som avslutning bjuder jag på lite bilder från platser dit turfningen kan ta en. Massor av kärlek till alla!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar