måndag 18 januari 2016

Tacksamhet

Den här veckan deltar jag i Eva Trillians utmaning, för den här veckan har jag ovanligt mycket att vara tacksam för.

någonstans att bli varm på, en del har ingen sån plats

brandkåren

hjälpsamma människor

assistansförsäkring

besök av en vän

långlunch med familjen

sol

riktig vinter

min cykel

"Britt-Marie var här"

kollegor som står ut med mej när jag är trött

att ha möjlighet att köpa ny bil när den gamla brakat ihop, många har inte det

många att tycka om

Det får bli min lista. Nu ska jag ladda för ett nattpass med patrullen. Kram och kärlek!

14 kommentarer:

  1. Jo, många har inget tak över huvudet och vi tar det för givet. Liksom rinnande kallt och varmt vatten - en självklarhet för oss.

    Assistanförsäkringen förstår jag att du var tacksam för. Väl investerade pengar!

    Å visst, många måste ju till exempel ta lån för att köpa ny bil. Å ett lån måste ju betalas av också. Men den som spar, den har brukade min pappa säga. Å det ligger mycket i faktiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jovisst är det så, han som spar han har! :)

      Radera
  2. Oj tänker jag när jag läser brandkåren. Hoppas att allt gick bra. Säger som BP - det som är en självklarhet för oss är inte alltid en självklarhet. Som tak över huvudet eller vatten i kranarna. Fin ny vecka önskar jag dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det gick bra.....tack vare dom! :)
      Önskar dej med en fin vecka!

      Radera
  3. Tack över huvudet - en självklarhet för många, så självklar att den är lätt att glömma att vara tacksam över.
    Alla listor blir personliga - och ändå skulle man kunna lägga till så mycket av var lista i sin egen :) Visst är människor olika - men inte så väldigt ändå :)
    Önskar dig en fin tisdag och god fortsättning på veckan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med att mycket från de andras listor även skulle passa i min och precis som du säger är vi nog allihop lite lika. Ibland tror man att man är ensam om en tanke och plötsligt upptäcker du att så inte alls är fallet......och det brukar kännas rätt så skönt!
      Ha det bra du med!

      Radera
  4. Och en massa oupptäckta turfzoner :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, det skulle jag haft med förstås!! :)

      Radera
  5. Ja det finns en hel del att vara tacksam över bara man tänker efter :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hjälpsamma människor tur att de finns. Brandkåren tur att DE finns när man behöver dom!
    Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att upptäcka att det finns så många hjälpsamma människor var det bästa med att hamna i en situation där man behöver hjälp.

      Radera
  7. Så där borde man egentligen starta varje vecka med att tänka efter på allt man är tacksam för. Ha en fortsatt bra vecka.

    SvaraRadera