söndag 10 januari 2016

Velar

Jag har fått ett erbjudande att ytterligare gå upp i tid på jobbet. Jag ska i så fall ha hand om trygghetslarm i min grupp vilket innebär att jag på tre veckor ska göra en dagtur då jag ska installera larm och lås hos nya kunder. Jag ska också ha ansvar för att fixa larm som inte fungerar när min grupp jobbar helg.

Och nu velar jag som sagt. Jag väger nöjet med att få lära nytt och få ett större ansvar mot mindre ledig tid, min alldeles underbara långledighet kommer naturligtvis bli lite naggad i kanten. Velar vidare.....imorgon klockan fyra när vi har schemaläggningsmöte måste jag ha bestämt mej!

Annars går dagarna! Igår blev det mycket turf både med cykel och till fots, en ny medalj 20 000 takes erövrades. 20 000 gånger har jag alltså tagit zoner.....rätt knäppt egentligen! :) Det blev också lunch med Hanna, det är så härligt att vi har plötsligt har så mycket tid att umgås!

Och nu, nu ska jag snart iväg och äta brunch hos Elin och Niklas tillsammans med Niklas föräldrar. Mamma och pappa ringde också igår och frågade om jag eventuellt skulle cykla till frukosten fick jag så gärna titta in hos dom på en liten kaffe Karlsson framåt eftermiddagen. Och här velas det då inte....brunch, kaffe Karlsson och lite zoner på hemvägen......klart det blir cykel! :) Och här är en bild från cykelturen i fredags!


Ha en fin söndag! Kram och kärlek!

12 kommentarer:

  1. Så läckert att cykla den här årstiden :) Frisk luft, knarrande snö måste ljuda som friktion under däcken :) Har du bra däck? Jag menar som typ vinterdäck? Härlig bild du bjuder på :) Fin vintrig stämning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vinterdäck har jag inga, så ikväll var det lite vingligt på hemvägen. Men du har helt rätt.....det är härligt att cykla året om! Och frisk luft kan jag aldrig få nog av! :)

      Radera
  2. Låter kul! Ser ut som du behöver dubbdäck. Lycka till med beslutsvåndan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, idag hade inte dubbdäck varit fel. Fick gå långa sträckor av de 9 kilometrarna både dit och hem. På ett ställe mötte jag en kille med barnvagn och i ungefär fem minuter hjälptes vi åt att svära ve och förbannelse över kommunens dålig snöröjning! Riktigt kul hade vi faktiskt! ;)

      Radera
  3. Svårt beslut. Svårt att tänka förbi känslan av att ha fått en komplimang genom erbjudandet, kanske - för någon tycker ju, helt klart, att du är väldigt bra på det du gör! Inte förvånande alls :)
    Hoppas beslutet går bra och att du får en skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva! Du satte fokus på en tanke jag inte själv kunde fånga.
      Beslutet är taget.....jag tackar nej. Det finns så många andra platser och tillfällen att växa på här i världen.
      Kram

      Radera
  4. Grattis till medaljerna! Du är fantastisk!
    Hoppas du har bestämt dig nu. Inget lätt val.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för berömmet!
      Jag fick lite hjälp av kloka Eva och har nu bestämt mej...jag tackar nej!
      Ha det fint!

      Radera
  5. Vad gäller jobbet så är det ju en prioriteringsfråga och jag förstår att du har beslutsvånda. Jag menar om du får en saftig lönehöjning kan det ju vara en morot. Åt andra sidan är pengar inte allt. Ju äldre man blir ju mera värderar man fritiden tycker jag.

    Stort GRATTIS till medaljen. Du är så härligt galen:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite galenskap förgyller tillvaron.....och eftersom jag oftast är fullständigt från vettet är min tillvaro alldeles gyllene! :)
      Och eftersom jag tror på att lycka handlar om andra saker än pengar tackar jag nej till både extra jobb och den lilla löneförhöjning det nog gett mej.
      Kram

      Radera
  6. Aldrig lätt att fatta beslut, men det verkar som att du nu har fattat ett beslut.
    Annars tänkte jag föreslå om du tyckte du då fick många timmar och störd långledighet att du tar bort ett jobbpass på din ordinarie rad under tiden du känner dig för...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har faktiskt tänkt på det också, men gör jag så förlorar jag både ob-tillägg och några timmars jobb och det tror jag knappt plånboken tål.
      Tack i varje fall för ditt goda råd!
      Kram!

      Radera