fredag 7 februari 2014

Flummiga Cecilia

Det blev då ingen rapport igår kväll. Sjönk istället ner i soffan med virkningen, en kopp te och antikrundan på TV. Nu däremot ska ni få höra hur kundalini yogan var.

Lokalen på Östra Kyrkogatan var mysig, inredd ljust med mycket levande ljus bland annat i en stor kandelaber. Jessica, vår lärare var också trevlig och helt klädd i vitt, tydligen är vitt kundalini yogans färg...himla synd då att jag köpte träningsbyxor i svart, men det går bra det med, sa Jessica. Själva yogan var lättare övningar där andningsrytmen är det viktigaste, lite kände jag igen från sri sri yogan i Bangladesh. Den dryga timmen avslutades med en meditation ledd av Jessica. "Lite flummigt med andra ord", som min mamma sa när jag beskrev lektionen. Aja, jag gillar flum jag och att meditera är väldigt skönt och avkopplande, så jag har betalat för grundkursen i kundalini yoga, tre torsdagar till återstår och jag kommer att njuta av varje gång.

Idag sov jag länge och sen har jag tvättat och städat. På eftermiddagen tänker jag klämma in ett yogapass med den nya meditationen, som avslutning....Sa Ta Na Ma. Efter "flummet" väntar nattjobb. Ha en bra helg!
Det vore nått när jag blir 100! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar