torsdag 20 februari 2014

Flummiga Cecilia kap 2! :)

Enmansfester är inte att rekommendera, eller kanske förresten, man somnar tidigt i varje fall. Jag hann lagom se ifatt "Blod är tjockare än vatten" på svtplay samtidigt som jag drack ett glas vin och åt lite kex med ost...sen var det godnatt för Cecilia.

Idag har det varit en riktig cykeldag. Först cyklade jag sju kilometer till huset för att titta till det och hämta lite tvätt. Det var rätt fint på vägen när snön fortfarande låg kvar på träden.


Sen bar det av hemåt Trangången igen för att sova en stund. Larmcentralen ringde och behövde folk till tre nätter nämligen. Jag tackade ja till två av dem, känns redan som jag slagit världsrekord i att jobba extra med fyra nätter inbokade på långledigheten. Det blir många pengar i plånboken i mars och inte bara det, jag spar en del också......vindunken kommer absolut att räcka till lönen kommer!! ;)

Efter lilla tuppluren bar det sen av mot stan och kundalini yogan. Meditationen kändes riktigt bra fast den gjorde mej hemskt ledsen. Vad jag förstår är det lite meningen med meditation. Inre känslor såsom hat, kärlek, lycka och sorg ska upp till ytan för att du ska kunna ta hand om dem och till slut acceptera dem. Även fast jag blev ledsen av yogan gick jag stärkt ur upplevelsen och styrka kommer jag nog att behöva de närmsta dagarna.

Nu mot brandstationen. Kärlek till er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar