lördag 19 april 2014

Hoppla!

Efter en trevlig cykeltur runt stadsfjärden kom jag fram till Örstigsnäs strax före nio. Alla fina ridskolehästar stod i hagen och åt frukost.
Emma var snäll och gav sej in i "hästhögen" för att hämta de två hästarna vi skulle rida på. Sen kom jag inte undan längre utan var tvungen att närma mej fina hästen för att leda in till stallet där den sedan skulle borstas. Det var bara att gå ännu närmre och sätta igång att borsta.
Sen sadlade Tina och Emma på och här har Tina kommit på plats! :)
Här står min fina häst och väntar på en ryttare i sadeln. Det var bara för mej att följa Emmas instruktioner och plötsligt satt jag så där....i sadeln på en häst! :) Så härlig känsla!


(Bildbevis på att faktiskt även jag satt upp finns på facebook om det mot förmodan är någon som inte tror mej!) Sen blev det en härlig timme på Örstigsnäs ridbana och faktiskt travade jag när Emma sprang bredvid. :)

Tack för en helt underbar förmiddag Tina och Emma!!

2 kommentarer:

  1. Det kan vi gärna göra om. För vi var så duktiga. Tack själv

    SvaraRadera
  2. Det gör jag gärna!!! God fortsättning på påsken! :)

    SvaraRadera