fredag 18 april 2014

Och älgsafari!

Två nätter på "landetbilen" med nattpatrullen gjorda. Tina och jag har sett så mycket djur. Grävling, räv, hjort, rådjur och vildsvin. Vägarna har varit fulla med stora paddor på friarstråt och de första igelkottarna har också dykt upp utefter vägkanten. Harar hoppar hit och dit och på ett ställe har vi varje morgon sett upp till sex älgar samtidigt! Det är riktigt roligt att vara nattpatrullare!

Annars har bilen blivit hämtad från verktstaden, cykeln har trampats både hit och dit och ikväll har en fin ros blivit planterad i rabatten på framsidan medan kycklingen låg på grillen.

Nu sitter jag här mätt och trött och funderar på morgondagen. Vid åtta ska jag trampa iväg till Örstigsnäs för att sedan få mej en ridtur som jag förmodligen sent kommer att glömma! ;) Spännande!

Ha en riktigt skön långhelg! GLAD PÅSK på er!

2 kommentarer:

  1. Jaha så det blev älgar=). Hur gick det med ridningen undrar vi????

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Det är idag jag ska rida, mitt inlägg var lite luddigt där! Men nu ska jag snart iväg, så rapport kommer framåt eftermiddagen om det hinns med. Kram till er!! :-)))))

    SvaraRadera