fredag 13 juni 2014

Sverige blommar!

Den här veckan är det mest jobb som gäller, men lite annat har jag hittills hunnit med i varje fall.

I onsdagskväll när tvätt och städning var avklarad blev det en cykeltur till Labroängar för att plocka lite blommor. Där var det fint, men kanske att jag var i senaste laget för mycket hade redan blommat ut. Det går så fort i naturen i år, allt blommor samtidigt. På vissa ställen på Labro kunde jag tro att det redan var högsommar med blommande rödklöver och andra hösommarväxter.

Igår var jag hela dagen i mamma och pappas stuga. Ärtlandet behövde rensas och skyddas mot fåglar och andra snyltgäster. Pappa och jag byggde ett sånt fint skydd att en förbi passerande granne undrade om vi skulle skaffa höns! :)

Vid lunchen fick vi hals över huvud fly in på verandan från ett mullrande åskväder. Det var rätt mysigt att sitta där också och blicka ut över mamma och pappas blomstrande paradis.


Stugan med ovädersmolnen i bakgrunden.


När vi var i landet och jobbade filmade jag också en karavan av ett tjugotal militärfordon på väg till en övning. Den vågar jag inte lägga ut på nätet, då kanske säpo kommer och tar mej! ;) En svensk tiger, ni vet...

Sen har jag ju turfat en del också. Igår stannade jag för att ta en zon när jag var på väg hem från stugan. Plötsligt for det en gubbe ur busken och bad så himla mycket om ursäkt, men du förstår "jag kunde inte hålla mej längre". Inte hade jag någon aning om att det stod en gubbe och pinkade i närmaste buske och jag lugnade honom med att konstatera att jag tycker det är varje människas rätt att pinka var som helst om nöden kräver det. Glada och nöjda gick vi åt varsitt håll, han med sin hund och jag en turfzon rikare.

Nehe, ut på en ny runda.

Ha en riktigt bra helg med mycket kärlek!

4 kommentarer:

  1. Ovädersmoln över hustaken, det blir så mäktiga bilder. Och grönskan under blir så djup så det ser overkligt ut. Hoppas ni inte blir dränkta i regn nu bara, utan att molnen bara släpper lite lagom, lyckolagom. ;))
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket fint ord, "lyckolagom"! Det var precis så det blev, och ogräsrensningen kunde fortsätta även efter lunch. Kram!

      Radera
  2. Fina bilder från stugan. Är så skönt att vara där, lugnt och skönt som man behöver för att ladda sina batterier.
    Mycket kärlek till dig med Cissi från oss!!!

    SvaraRadera
  3. Visst är det! I stugan går livet i en annan takt och det är verkligen skönt! :)

    SvaraRadera