tisdag 22 april 2014

Vilken härlig påsk!

Vilket strålande vackert väder vi haft i påskhelgen. Man kan inte annat än att njuta av livet!

Efter härliga ridturen i lördag cyklade jag hem några timmar innan det var dags att bege sej till mor och far på litet påskbord. Jag åt och drack så magen stod i fyra hörn! Vid sex-tiden på kvällen ringde larmcentralen och frågade om jag kunde jobba på natten och jag hann bara säga mmmm, innan den stackar´n på larmcentralen sa: "Jag förstår att du druckit snaps precis som alla andra!" och det hade jag ju.

På söndagen hängde jag med Elin och Niklas till Gävle för att hjälpa dom flytta till sin nyrenoverade lägenhet här i Nyköping. Niklas pappa var också med som bärhjälp. Det är klart att dagen var ett slit och släp, men allt gick utmärkt bra och med god lunchbuffé på Lilla Saigon i Gävle och trevligt sällskap var inte slitet och släpet så särskilt betungande. Vid tio på kvällen var jag hemma och efter en kokt med bröd från Statoil som inhandlades när släpet lämnades tillbaka somnade jag som en stock.

Igår hade jag en stor del av familjen här på middag. När jag som bäst höll på att förbereda maten med ett litet glas vin som sällskap ringer larmcentralen igen och beodrar in mej. Tyvärr går det inte så bra när man druckit vin, så igen fick larmcentralen fortsätta ringa runt efter personal. Kvällen blev trevlig och lagom sen och igen somnade jag som en stock.

Och idag har jag besiktat gamla familjebilen och hör och häpna det underbara gamla skrället gick igenom besiktningen utan anmärkning. Det blir dyrt för mej det! I förra veckan pratade jag nämligen snällt med skrället och lovade en service med oljebyte om han gick igenom besiktningen och det gjorde han ju. Service väntar när bilskatten är betald, älskade skrälle!! ;)

Igår när larmcentralen ringde hade dom ytterligare en natt att erbjuda och det var inatt. Jag kunde ju inte gärna vara onykter en kväll till ( ;) ), så nu bär det snart av till nattpatrullen.

Kram från Nyköping!


2 kommentarer:

  1. Haha, jag tänker tillbaka hur vi skämtar på våra personalmöten. Om de kommer ringa och beordra ut oss så kommer vi säga på en gång att vi druckit vin, spelar ingen roll om klockan är sju på kvällen eller sju på morgonen ;)

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera