onsdag 27 augusti 2014

Det känns bra att vara Cecilia!

Att få vara deltagare på ett lyckat bröllop lyfter en till oanade höjder, man blir helt enkelt skitlycklig av det!! Lyckliga är också herr och fru Brorson som jag besökte en stund igår, för att överföra bilderna från min kamera till deras dator.:)

Annars har det varit lite smolk i glädjebägaren i form av en sönderbiten tand. Jag kände redan i fredags att det var något konstigt i munnen, men då fanns det inte tid för något tandläkarbesök. Igår var jag däremot där och fick min dom, och efter omständigheterna är jag rätt nöjd. Det kommer att räcka med en lagning och den ska jag fixa klockan sju (!) i morgonbitti.

Och så idag då, fick jag chansen att åka med mamma och pappa till mysiga Billbäcks Plantskola i Svärtinge nära Finspång och det tackade jag ju inte nej till. Som vanligt var trädgården fylld av växter av olika slag, alla lika frodiga och välmående.


Vi shoppade en hel del och sen blev det lunch på Villa Flora, cafét i trädgården. Jag blev bjuden på räksmörgås och ett glas vitt vin . Kändes så lyxigt och alldeles underbart att sitta i all grönska och äta i lugn och ro ihop med några av de människor jag tycker bäst om!

På hemvägen började dagens utekväll att planeras via sms. Jag fick en fråga från kompisen om vi skulle göra sällskap ner till stan och det ville jag ju gärna. Tid och plats har bestämts efter en något urspårad sms konversation. Varför urspårad? Jo, faktiskt var det så att jag lyckades byta ut sista bokstaven i ordet kul mot ett k, "Det kommer att bli ku. ikväll!!" Och eftersom det alldeles otäckt fräcka ordet också är ett ord rättade stavningsprogrammet mej inte. Ja, ni kan ju kanske förstå att det var en och annan kompis som nappade på mitt uttalande. Herregud, jag är fortfarande röd i ansiktet!

Ja, nog om det. Nu sitter jag i varje fall här i mitt ny ommöblerade vardagsrum med ännu ett glas vin och bloggar. Strax ska jag ta glaset med mej ut för att fundera över var alla nya växter ska grävas ner, kanske också att jag kan prata några ord med mitt lilla husdjur, "igelkottabebisen".

Det känns bra att vara Cecilia idag, få se om det kommer att kännas lika bra i morgonbitti när jag ska iväg till tandläkaren klockan 7. Jaja, hon är i varje fall förvarnad......... Cecilia kommer inte att vara hennes fräschaste patient imorgon! ;)

Ha det gott alla go´a människor därute! KRAAAAAM på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar