söndag 24 augusti 2014

Lycka till herr och fru Brorson!!

Oj, vilken makalös dag jag fick var med om igår. :) Gråter igen och försöker författa ihop ett inlägg om Hanna och Patriks bröllop.

Jag hade tur att få vara med redan tidigt eftersom jag hämtade Pernilla, en av tärnorna på morgonen. Vid frukosten överräckte Hanna gåvor till tärnorna och själv fick hon ett album med bilder från möhippan som tärnorna gjort iordning.


Under förmiddagen for jag mellan olika ärenden, den blivande bruden och hennes tärnor och naturligtvis fotade jag. Här är Hanna och hennes sminkös under arbetet.


Efter att ha hämtat brud-och tärnbuketter hos Kameliablommor återkom jag igen för att skjutsa bruden och hennes tärnor till Alla Helgona kyrka där de skulle gömma sej för brudgum och gäster i Prosten Pihls gård. Söta tärnorna, Elin och Pernilla, sprang fortfarande runt i mjukiskläder när jag kom, men blev strax klara och kunde sedan hjälpa bruden med alla knappar i klänningen.



En sista touch av sminkösen och sen bar det av....


Utanför kyrkan fick Cecilia dagens första, och tack och lov enda blackout. Jag tackar han där uppe för andra, förhoppningsvis, blivande svärsonen Niklas som förstod att Cecilia tillfälligtvis var lite snurrig och ingrep genom att hjälpa henne att parkera bilen. Och så plötsligt satt vi sen alla i bänkarna och väntade tillsammans med brudgummen med spänning på brudens ankomst.


Och här kommer hon nu! Älskade ungen ihop med sin far som tillsammans med mej med glädje överlämnar dottern i Patriks varma famn.

Löftena ges....


Sen sjöng Josefine Carlsson för oss och inte ett öga var torrt. Jag tog en bild, men den blev så suddig mitt i all rörelse att den inte går att publicera. Tack igen för alldeles underbar sång, Josefine!! Här kommer i varje fall en bild på brudparet medan de lyssnade..


Utmarsch som herr och fru Brorson! KÄRLEK!!


På kyrktrappen blev brudparet bombade med ris och herr Brorson ångrade bittert att de köpt så mycket! ;)


Sen begav jag mej i raskaste rappet av till Nyköpings hus tillsammans med bestmannen för att invänta gästernas ankomst. Kan faktiskt passa på att tacka bestmannen "Hurtig" för ett fantastiskt jobb som kvällens toastmaster!


Efter att alla gäster anlänt, skrivit i gästboken och blivit fotograferade av mej (har jag missat någon ber jag om ursäkt) kom så brudparet. Eftersom festen på slottet krockade med Hertig Karls medeltidsmarknad blev paret eskorterade av trubaduren Lasse Lindberg med sällskap till festlokalen.


Lasse Lindberg snodde brudskålen från tärnan, men tärnan som övat så bra tog en till skål med ett rungande, fyrfaldigt HURRA från alla gäster...


Och sen fick jag då äntligen bilden.......och gråter lyckotårar igen när jag laddar upp den till bloggen.


En fantastisk fest tog vid hos Erik på slottet där vi först serverades snittar till champangen. Sen blev det räkröra på toast, helstekt fläskytterfilé med mustig rödvinssås och rostad potatis. Till efterrätt serverades chokladkaka med lättvispad grädde och skogsbär, allt jättegott. Efter bröllopstårta med kaffe satte discjockeyn igång och vilken fest det blev. Han började med brudvalsen och efter en stund satte cd:n som spelades in på Hannas möhippa igång. Honney, honney.........Patrik, Patrik du är min enda......Hade jag bara varit lite mer tekniskt kunnande hade jag lagt upp den här, men jag får nog nöja mej med att ni som var med vet jag vad jag pratar om! :) Sen dansades det hela lång natten.........

Efter festens slut hjälptes vi föräldrar åt att köra brudparet till Blommenhovs hotell där bröllopssviten var bokad åt de två, herr och fru Brorson.

Som slutkläm vill jag tacka alla som på något vis varit inblandade i Hannas och Patriks bröllop. Sminkösen som gjorde Hanna så fin, prästen som höll i en underbart vacker vigsel i kyrkan, Josefine som sjöng så fint för oss, chauffören som för en stund tog hand om brudparet och fotografen som fotade.

Allra sist vill jag tacka alla, helt underbara gäster, som gjorde festen till en fest som aldrig kommer att glömmas..Patrik, Patrik, du är den enda......

Kram och kärlek!

2 kommentarer: