söndag 5 oktober 2014

Hej bloggen

Den här helgen har gått i vilans tecken. I lördags blev det en tur till svampskogen. Jag hittade inte så mycket svamp, men egentligen är dt inte viktigt. Tid i naturen är för mej läkande både för kroppen och själen, mitt andningshål helt enkelt.

På kvällen blev det en repris på gårdagen. Ett glas rött, ost, kex och mammas hemgjorda tomatmarmelad intogs i soffläge med en filt och så förstås boken "Min mormor hälsar och säger förlåt". En underbar läsupplevelse som jag aldrig ville skulle ta slut, men det gjorde den förstås precis om alla böcker brukar göra. Har försökt börja på en ny bok idag, men jag tror jag blivit lite kräsen. ;)

Istället roade jag mej att ladda ner ett bildbehandlingsprogram till datorn och sen kom Elin på besök och datorn glömdes bort. Vi åt tillsammans, drack kaffe och kalasade på äppelpaj. Så mysigt! När hon gått vid halv åtta tiden tvingade jag mej själv att ta itu med disken innan jag satte mej med bildbehandlingsprogrammet igen. Mitt mål var att göra ett bidrag till en annan fotoutmaning som går ut på att välja bild till ett tema och sedan presentera den i både färg och svartvitt. Herregud! För en fullständigt oteknisk idiot tog det en stund att förvandla, spara och sen hitta det sparade igen. Jag var till och med tvungen att öppna youtube för att spela lite lugnande mantran under tiden. När så äntligen inlägget var klart fungerade inte fotoutmaningens sida så här sitter jag nu med ett färdigt, efter stor möda och mycket besvär, inlägg i färg och svartvitt på temat "i handen" så varför inte i varje fall dela den svartvita bilden och texten här.

Bilden tog jag i Bangladesh när jag passerade en djurförsäljare. För att jag skulle få en bra bild ropade han till sej några gatubarn som för en liten stund fick hålla en alldeles vit liten kanin i handen. Vilt jubel utbröt bland barnen och de fick allihop en liten stund av lycka. Finns det något att önska här på jorden vore det väl att alla barn, både stora och små, fattiga och rika finge vara lyckliga.


Nehe, nu är extrabatteriet till mobilen laddat och jag behöver nog också ladda lite inför morgondagen. Då bär det av till Katrineholm för en dag med facklig utbildning och så klart måste jag ju passa på att turfa lite också.

Ha en riktigt bra vecka fina ni! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar