måndag 27 oktober 2014

Livskvalité

Det blev inget "Så mycket bättre" för mej i lördags. Jag blev inbeordrad och fick göra en extra natt med patrullen. Det var trevligt , men efter en extra lång natt tack vare omställningen till vintertid var det skönt att krypa under täcket vid halv nio, eller jag menar förstås halv åtta.

Jag gick upp vid halv tolv i söndags och vid ett var jag vid kolonin. Idag blev det inget grävande utan en härlig svampplockar tur med yngsta dotter´n och mamma, pappa stannade vid stugan och grejade ihop med min bror. Vi tjejer hittade massor av svamp och glädjen var stor där i skogen. :)


Efter skogsturen följde jag med Elin hem för att rensa svamp samtidigt som vi delade en hämtpizza. En dag med massor av må gott energi och livskvalité!

Och hur och när slutade den då...jo, halv nio....skönt nerbäddad under täcket.

Idag blev det möte på jobbet, krattning vid kollo och besök hos äldsta dotter´n för att kolla in hennes och Patriks nya soffa. :)

Det finns bara ett problem just nu...jag är så trött, inte "inte må bra trött" utan må bra trött. Jag håller på att mjuklanda efter ett turbulent och väldigt omskakande år. Jag vågade och inser faktiskt, sakta men säkert att jag faktiskt överlevde. I och med att jag igen står stadigt på moder jord börjar jag också orka bry mej om andra igen. Önskar att jag kunde köpa fallskärmar till alla inblandade så de finge mjuklanda tillsammans med mej......

Kram och kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar