fredag 31 oktober 2014

Turfning i Norrköping

Kalaset blev väldans trevligt! Niklas föräldrar, mina föräldrar, storasyster Hanna och jag klämde i oss hela tårtan som Niklas och Elin bakat under dagen. Födelsedagsbarnet blev nöjd med sina presenter och som avslutning skjutsade jag först hem mina föräldrar och sen skjutsade jag Elin och Niklas till stan där de skulle inta en sen middag. Som sagt, ett trevligt kalas!! :)

Igår blev det träff vid kollo och halva tjocka släkten hjälptes först åt att kratta hela planen framför dansbanan så det blev klart och sen bar det igen av till svampskogen där det plockades kantareller så det stod härliga till. Med hjälp av en värmefläkt kunde vi sitta i stugan och fika innan vi alla for hem till vårt vid fyra tiden. Jag rostade bröd och stekte kantareller i mycket smör att lägga på smörgåsen till middag. Till det rev jag morötter och gjorde min specialdressing att dränka morötterna i. Jag använder italiensk salladskrydda och blandar med matolja och istället för vatten som det står på påsen använder jag vinäger...... det går förresten bra att dränka vilken sallad som helst i detta....:)


Idag då? Ja idag fick jag för mej att slänga cykeln i bilen för att ta en tur till Norrköping. Och är cykeln med då vet ni att jag åker för att turfa, spelet jag sysslar med ni vet. Jag parkerade vid Ingelsta och sen var det bara att börja trampa in mot stan samtidigt som jag tog några zoner.

HarborView


ScaryBridge, passande namn idag förresten.


Vid Lindö fanns det rätt mycket zoner. Två av dom låg bara ett hundratal meter från varandra vattenvägen, cykelvägen var det desto längre! Zonerna heter Scream och Shout, vet inte om den som namngett zonerna är en skräckfilmsfantast??


Efter vackra Lindö bar det av in mot stan för en stor HAMBURGARE! Och några fler zoner förstås!


Det är kul att turfa på nya ställen! Man får se mycket man aldrig fått se annars! 347 unika zoner har jag fått ihop hittills..... den som ligger på Kebenekaises topp är en framtida dröm! :)

Nu vill jag bara sluta med att önska er alla en fantastisk helg! Kram och kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar