fredag 26 februari 2016

För många semlor

Jag kan väl börja med att förklara rubriken. Det var så att jag skulle och hälsa på bebis i onsdags. Efter en rejäl turfrunda på cykeln stannade jag till på härliga Ohlsons brödbod för att köpa tre stycken semlor att ta med. Jag bad om en kasse eftersom jag cyklade och fick en stor fyrkantig rätt så besvärlig påse att lägga kartongen i och iväg bar det igen. Så klart var jag bara tvungen att stanna till för att ta zonerna på hemvägen och vid en av dem åkte påsen av styret och vips låg kartongen upp och ner på marken fortfarande kvar i påsen....det blev till att köpa nya semlor och så småmningom själv äta upp dem som hamnat upp och ner vilket resulterade i lite ont i magen......#nublirdetnogingamersemloriår. ;) Mer bebismys däremot kommer det absolut att bli.....jag är kär! :)


Annars har jag verkligen utnyttjat det fina vädret. Träden vid kolonin har blivit klippta och jag har cyklat massor, idag tog jag en extra runda vid en av zonerna där det brukar finnas blåsippor och se vad jag hittade...


Nej, nu ska jag ladda för middag hos mamma och pappa, kalendern ska med för lite reseplanering. Sen imorgon eftermiddag bär det av till Eskilstuna igen, det gäller att ha bensin i tanken (och en bil som går) när det är 8 mil mellan mina två kärlekar! :)

Ha en riktigt fin helg! Kram och kärlek!

22 kommentarer:

  1. Oj, vilken ljuvlig liten bebis. Man smälter ju. Stackars dina semlor. Det är inte lätt med godsaker på styret? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, nästa gång får nog godsakerna skumpa runt i cykelkorgen precis som vanligt istället!

      Radera
  2. Åh så söt lilla Ella är!!! Lätt att bli kär i de små liven kan jag tänka mig. Ja inte kunde du ju ge bort mosade semlor utan var ju bara tvungen att offra dig :) Och slänga kan man ju inte heller göra...
    Underbart med blåsippor!! Äntligen lite vårtecken. Börjar ledsna på kylan nu trots att jag gillar vinter. Nu vill jag ha vår. Kanske ska bege mig till "mitt" Blåsippeställe.
    Ingen bebis här ännu, 9 dar över tiden nu, men de var på ultraljud idag och allt var ok, så bara att vänta...
    Och det var inget jobb i Eskilstuna, skjutsade sonen till sjukan där.
    Ha en fin helg!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en riktig uppoffring! ;)
      Hoppas det inte var något värre med din som och att bebis kommer snart. Bebis verkar visst vara lika envis som Ella!

      Radera
  3. Att ha två kärlekar är inte illa. Du som cyklar så mycket kan väl med gott samvete äta några extra semlor. Ha en trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är inte illa.....och egentligen har jag många fler! :)

      Radera
  4. Förstår att det blev lite mycket semlor där - men det glömmer du snart ;) är det gott så är det!
    Klart du är kär :) Hur kan man bli annat än kär i de små knytena!? Njut! Det går fort, som du vet - rätt vad det är är de vuxna och har egna barn ;) Jo, jag vet att det inte går Så fort - men när man ser på sina egna så känns det så ibland. Eller hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt så! Att min egen dotter, nu själv har blivit mamma känns allt lite konstigt....det är ju inte alls länge sen hon var liten själv! ;)

      Radera
  5. Ibland måste man bara offra sig, kan ju inte bara slänga mat!! Så söt den lilla är!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det går ju inte, men gudarna ska veta att jag fick jobba hårt med den fjärde!

      Radera
  6. Att mosa semlor - det känner jag igen. Å det är ingen vacker syn heller om man säger så. Å om ögat ska äta också så...

    Ella är ju hur söt som helst. Förstår att du är totalt såld:-) Å hur mycket hon har förändrats redan jämfört med bilden du la upp för några dagar sedan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tur att det inte bara är jag som mosar semlor i varje fall!
      Och visst har Ella ändrat sej, på sista bilden är hon en vecka gammal och på den första ett dygn.

      Radera
  7. Osis, men du kommer garanterat att cykla bort dom, lovar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Började redan igår med 85 tagna zoner! :)

      Radera
  8. Vilken ljuvlig bebis, förstår att du är kär :)

    SvaraRadera
  9. Inte spelar det någon roll hur semlorna ser ut, de ska ju ändå krossas i munnen! Jag kan inte låta bli att påminna mig om när en av mina föräldrar (jag säger inte vem) skulle rädda en gräddtårta som stod i passagerarsätet på bilen, men drog ratten med sig och hamnade i diket ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ops.....hoppas det gick bra för den av dina föräldrar som satt i bilen...med tårtan gick det sådär kan jag tro!

      Radera
  10. Gott med semlor, men en brukar räcka för mig, skulle nog få ner den även om den låg upp och ner. Bebisdoften är ju bara så underbar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, en brukar allt räcka till mej med! ;)

      Radera
  11. Så söt, klart du är kär!

    SvaraRadera