onsdag 10 februari 2016

Så skört är livet

Igår fick familjen ett sorgebud. Mammas bror, min morbror drabbades i förrgår av en stor hjärnblödning och igår natt dog han utan att ha vaknat upp igen......jag tänker mycket på hans närmaste familj och min mamma. Jag tänker också på hur skört livet är och hur viktigt det är att man försöker ta tillvara livet man fått på bästa sätt. Det är nog inte alltid så lätt att hitta rätt väg att gå, men för mej är det nog i varje fall så att ju äldre jag blir desto lättare blir det att välja och att stå för mina val.....och det känns skönt!

Annars kan jag tala om att min lilla söta bil är tillbaka med dragkrok och allt! Och bebis är fortfarande kvar i Hannas mage, hon verkar redan ha en egen vilja den lilla! ;)

Kort inlägg idag, för nu ska jag snart gå bort och hålla Hanna sällskap en stund när hennes Patrik jobbar och sen bär det av mot patrullen för natt nummer tre av sex denna vecka.

Kram och kärlek!

17 kommentarer:

  1. Men så tråkigt. Beklagar sorgen och sänder över en stor varm kram!!!

    SvaraRadera
  2. När det händer sådana saker tänker man verkligen på hur snabbt allting kan förändras. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, man vet aldrig vad morgondagen har i beredskap!

      Radera
  3. Så tråkigt! Som du säger, man ska ta tillvara på det som bjuds här och nu och göra sina val för att njuta av livet medan man kan. Man vet aldrig när det tar slut.

    Kör försiktigt nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I natt fick vi verkligen köra försiktigt, det var riktigt halt på landet......och kanske att jag tog det lite extra lugnt i natt.

      Radera
  4. Livet är skört, vi får försöka göra det bästa av det medan vi finns. Skickar varma tankar till dig, din mamma och din morbrors övriga familj.

    SvaraRadera
  5. Vi glömmer ta vara på det vi har- lever som om vi vore odödliga - och så blir man påmind ...
    Varma tankar till er alla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så!
      Och tack för alla varma tankar!

      Radera
  6. Ja livet är verkligen skört, beklagar sorgen.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jo det är skört... Mycket skörare än vad man anar, beklagar din sorg. Dragkrok vad kul :) Tänk vad cykeln ska få åka runt :) Jag hämtade faktisgt min dragkrok i veckan på Ica, postnord hittade inte mitt hus/adress... Jag gruvar mig lite för att få till elen typ... Dom har lovat det ska passa...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller tummarna för att du får dragkroken på plats!

      Radera
  8. Nej men, här går jag från en blogg med sorgebesked till din!
    Nog är det skört, men tackolov går vi inte och tänker på det hela tiden - då skulle vi ju knappt våga leva! Beklagar förlusten och hoppas att du kan stätta din mamma i sorgen!
    Varma kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte ska vi tänka på det hela tiden, men ibland behöver man kanske bli påmind så man inte glömmer att ta tillvara på livet.
      Kram tillbaka!

      Radera