söndag 7 februari 2016

Mysig helg!

I fredags eftermiddag mötte jag en jobbarkompis på stan för lite hemlisar skulle uträttas. När jag var på väg hem ringde dom från bilverkstaden och sa: "Visst tyckte du väl om den lilla Kian och vill gärna behålla den ett tag till va´?" Det var ett sånt där tillfälle då ugglor kunde anas i mossen och mycket riktigt, monteringen av dragkroken på min bil har ytterligare krånglat till sej och kommer att dra ut på tiden. Ja, inte mycket mer att göra än att vänta!

Och på fredagkvällen var jag bortbjuden på middag, jag tror det var åtminstone tredje gången gillt, tidigare försök hade alla gått i stöpet av olika anledningar. Men så här i efterhand kan jag använda uttrycket det som väntar på något gott väntar aldrig för länge för det blev en otroligt trevlig kväll med så mycket god mat. :)

På lördagen var jag också bortbjuden. Den här gången till min bror och hans familj på storkalas med smörgåstårta och en massa annat gott. Eftersom jag fortfarande agerar chaufför passade jag på att köra och hämta upp mamma och pappa, de fick plats i Kian men det var knappt. Pappa tyckte nog det var ok ändå för han kunde ta sej en liten whiskey till kaffet hos brorsan! :)

Och idag har jag cyklat en del, bastat en stund och träffat Hanna. Vi började med ett besök på McDonalds och sen for vi till henne och där blev jag kvar till Patrik skulle hämtas på jobbet strax efter nio. Vi får väl se när vi ses nästa gång! ;)

Och nu sitter jag här framför datorn och surar för jag trodde jag hade en dajm låg i kylskåpet, men tamesjutton om jag inte tror att "nån" redan ätit upp den. Avslutar med en bild från en av helgens turfrundor, en runda då faktiskt solen sken.

Kram och kärlek!


Helgbilden!

28 kommentarer:

  1. Vad härligt att var bortbjuden på en massa gott och trevlig samvaro, dessutom flera gånger samma helg! Härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det har varit en fantastisk helg!

      Radera
  2. Härligt att bli bjuden på god mat och två dagar i rad är ju toppen!
    Gillar bilden på Tovastugan! Ljuset faller så fint på taket och istapparna!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är härligt med sol! Det ser nästan ut som den kommer att kunna titta fram lite idag!

      Radera
  3. Vilken härlig helg du har haft med god mat och trevligt sällskap. Synd bara att den där Dajmen hade fått fötter. Ha det gott.
    Kramen på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår inte var alla godsaker i det här huset tar vägen!! ;)

      Radera
  4. Låter som en perfekt helg. Trist att det "försvinner" saker i kylskåpet. Du får reklamera det hos försäljaren. Ha en fin vecka.

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig helg! Bortsett från den försvunna godsaken förstås. Här bodde det också en "råtta" förut, han kunde luska sig till de flesta gömda godsaker. Snacka om att det blivit mindre svinn sedan han flyttat hemifrån!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det bara jag som bor....får väl prova att sätta ut en fälla och se om jag kan fånga den skyldige. ;)

      Radera
  6. Åh så vacker bild! Verkar lite stressigt med allt som du lyckas få in på en helg! Hemskt när godis bara försvinner... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stressigt var det inte....hann till och med turfa litegrann.....eller rätt mycket!

      Radera
  7. Låter som att du haft dig en riktigt bra helg, värre med bilen din på verkstaden men den blir nog klar någon gång i tiden ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilen fick jag hämta idag på eftermiddagen! :)

      Radera
  8. Den där nån är tydligen hemma hos alla och äter det som inte borde ätas ... av nån ;)
    Fint solig bild!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi.....det måste vara hustomten.....eller nått!

      Radera
  9. Det var en fulltecknad helg med många kul saker. Smörgåstårta älskar jag och bilen hur gick det sen? Inget kul alls med bilar när de börjar krångla. Du måste bara upp i det blå med brandkårens stege. Jag har varit upp i den och hade mitt bonusbarnbarn med mig så jag kunde ju inte visa hur skraj jag var. Brandmannen jag och Maja alltså i korgen och det svajade. Han frågade om vi vågade längre och jag ville säga nej nej nej men höll tyst och Maja sa:Ja vill ner och klart jag sa att det är bästa att vi åker ner för hon verkar lite rädd hehe. Inte att jag var rädd inte nähä men det var jag ju...... men testa vet jag för man blir en erfarenhet rikare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var egentligen inte så mycket krångel. En dragkrok skulle monteras och det drog över några dagar av olika anledningar, men nu är allt på plats och bilen tillbaka igen.
      Och vad modigt gjort att åka upp i korgen och dessutom hålla masken!! :)

      Radera
  10. Vilken härlig långhelg! Det är alltid kul att kunna sätta sig vid ett dukar bord och slippa matlagning och disken efteråt.

    Gillar humorn hos din bilverkstad. Det är så man ska göra om man inte vill ha sura kunder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grabbarna på bilaffären som också är en verkstad har verkligen glimten i ögat!
      Och som sagt, så fick jag tillbaka bilen fortare än jag trodde efter det där telefonsamtalet.

      Radera
  11. Ser i ditt svar till Anemonen att den är tillbaka nu, vad skönt! Nu när du har ny bil vill du ju inte ha massa krångel. Skönt att få komma bort på middag. Vi åt hos dottern i fredags efter vi hade skruvat garderober.
    Tänk om min dotter får någon vecka för tidigt, då kanske de hamnar samtidigt inne på Nyköpings BB :) Fast det är ju mer vanligt att gå över tiden. Så spännande nu! Kram och ha det bra!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju inte helt omöjligt! Visst är det spännande och ju närmre man kommer desto värre blir det! :)

      Radera
  12. Vilken härlig helg du har haft! Å ett sånt fint foto du har tagit! Så din dotter väntar också barn? Va kul!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu väntar hon verkligen barn vilken dag som helst! :) Så spännande att det nog blir svårt att sova efter nätterna denna vecka!

      Radera
  13. Så praktiskt att bli bortbjuden så mycket! Slipper handla, laga, duka och diska ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen en rätt bekväm......och trevlig helg! :)

      Radera
  14. Har du möjligen råttor i kylskåpet? Dajm är väl deras favoritföda? ;)
    Det låter som en riktigt trevlig helg att lägga i minnenas bank! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina råttor gillar visst allt med socker i! ;)

      Radera