måndag 29 februari 2016

Finväder

Då var det måndag igen, jag är tillbaka hemma och långveckan väntar. Istället för sex nätter blir det fem, jag fick nämligen söka ledigt i natt för att gå en utbildning för skyddsombud imorgon. Det kommer förhoppningsvis att bli en intressant halvdag.

Helgen då..... kan inte säga annat än att den varit bra på många sätt. Vädret har varit alldeles underbart för cykling och många zoner har blivit tagna både här och i Eskilstuna. Jag stannade bland annat till och fotade lite vid Rademacherssmedjorna under rundan och det får bli mitt bidrag till HELGBILDEN.



Och när jag inte cyklade mot mitt nya mål i spelet turf.........ja, jag vet att jag inte skulle sätta upp några nya mål, men för en vecka sen gjorde jag just det i varje fall....tokig är jag!! Den 3 maj firar jag två år som turfare. Jag har bestämt mej för att innan dess nå rank 50 vilket innebär 5 miljoner poäng. Jag ska också försöka nå den högsta medaljen i antal tagna zoner vilken kräver 25 000 zoner. Nu saknas det 365 000 poäng och 2431 tagna zoner. Med lite räkning har jag kommit fram till att jag per dag måste ta 5794 poäng och 38 och en halv zon i snitt. Mycket härlig cykling kommer det att bli under våren! :)

Oj, nu tappade jag visst alldeles tråden. Och när jag inte cyklade hade jag så trevligt ihop med grabben med stort G.....jag hade till och med sån tur att vi alldeles glömde bort mellon! :)

Nej, nu måste jag sätta fart för här ska göras en skål med fruktsallad innan bästa vännen Marie kommer. Kram på er!

18 kommentarer:

  1. Fina bilder från Eskilstuna! Du kommer säkert att klara dina mål i turfingen, du ger dig inte i första taget! Oj så mycket du får cykla i vår!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hem! Såg att du lagt ut lite bilder från er resa......ser ut som ni haft det riktigt bra!
      Kram

      Radera
  2. Du kommer säkerligen klara dina nya mål :)
    Trevligt så man glömmer mellon? :D Hurra för det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Instämmer i "hurraet"!!
      Ha en fin vecka!

      Radera
  3. Fina bilder! Låter som en härlig helg! Är helt säker på att du kommer lyckas med ditt mål :)
    Nu är jag nervös, sitter och väntar på telefonsamtal från dottern, men det kommer ju aldrig...
    Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojoj.....hoppas dom ringt nu!
      Kram tillbaks!

      Radera
  4. Härligt blå himmel hos dig med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vädret har varit fantastiskt några dagar.....heller hela långledigheten egentligen! :)

      Radera
  5. Ja i helgen var det ett underbart
    väder, fin blå himmel du visar upp;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja..... lite blå himmel fick allt vara med också.

      Radera
  6. Vad härligt det låter att rulla fram på cykeln! Det är inte särskilt mysigt där jag bor med all snö som fortfarande ligger kvar. Att kunna ta fram cykeln är så otroligt härligt och ett bevis för att det snart är sommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen härligt att cykla och ännu härliga är det när våren kommer så man slipper var rädd för is.

      Radera
  7. 38 och en halv zon om dagen ... det låter hur mycket som helst men det kanske det inte är?
    Kan inte låta bli att fundera över huuur ni kunde missa Mellon? :-P
    Från de där smedjorna har vi en fin vindvimpel som sitter på taket på vårt hus, så länge sedan jag var där! Minns det som väldigt fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Området med smedjorna är jätte mysigt, tänker göra ett nytt besök i sommar när det är mer som är öppet. :)

      Radera
  8. Ha! Ja man ska ha ett mål här i livet!! Klart du kommer att fixa det! Glöm bara inte bort att cykla in om lilla barnbarnet då och då!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer nog bli åtskilliga stopp hos lilla Ella och hennes föräldrar! :)

      Radera
  9. Härligt fina bilder från Eskilstuna- Låter mysigt med turf, men det är väl som geocaching och det är jag inget vidare på så jag får nog avstå denna sport som verkar så trevlig. Jag håller tummarna. Skyddsombud är trevligt att vara. Det var jag med en gång när jag arbetade. Nu är jag pensionär och gör vad jag vill. Så många och nya saker vill jag testa så jag var nyfiken och kollade upp din sport, och misstänker då att jag skall avstå:-)

    SvaraRadera
  10. Det är fantastiskt att det blir så fint bara solen tittar fram! Då spelar det ingen roll om det är kallt ute... Själv har jag fått stanna inne ändå eftersom jag har influensa, och nu är det riktigt gråväder... ;)

    SvaraRadera