tisdag 16 december 2014

Hej bloggen!

En natt på fem nätters veckan är gjord, en bra men halkig natt! Klev upp redan vid två, men bara för att flytta mej till TV-soffan med laptopen och en stor skål fruktsallad med vaniljyoghurt. En riktig vakna upp kick med lite kaffe efter! Här i soffan tänker jag bli till det är dags att åka till jobbet igen....känns bra att bestämma sej för det.....en riktigt ledig eftermiddag! :)

Tänker ibland på hur vi far omkring för att skapa den perfekta julen. Det är verkligen inte lätt att leva upp till inredningstidningarnas ideal med nykokt knäck, hemmagjorda kakor i burkar med vackra band, inlagd sill efter gammelmormors recept, den perfekta julklappen till moster Agda i vackert papper och en gran som gnistrar och glimmar som tagen ur en disneyfilm.

Snart är det enda vi saknar tid för varandra och närvaro i nuet. Kanske är det därför så många människor mår dåligt nu för tiden.....vi strävar åt fel håll!

Näe, nu drar jag filten över huvudet och fortsätter att fundera! Var rädda om varandra!! KRAM!

9 kommentarer:

  1. Skönt att det är fler som inte strävar efter den "perfekta" julen! Det är mycket bättre att ligga i soffan och ha det skönt än att stressa runt till ingen nytta!
    Kör försiktigt när du ska ut i natt! Det blir säkert halt igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I natt är det jag som kör och eftersom jag fortfarande är ovan vid vinterväglag kommer det gå i krypfart! :)
      Ha en skön kväll!

      Radera
  2. Flera tänkvärda ord. Jag tror också att alltför många strävar åt fel håll. Flyktvägen för en del får bli en jul i värmen. Kvällshälsningar från Bosse Lidén bloggvandrare på Wordpress som inte kan kommentera på bloggspot längre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en del flyr till värmen och andra väljer att jobba. De som väljer att jobba gör oss inom vården glada, en del av oss får chansen att ta semester! Om man nu ska vara egoistisk så här i juletider?!
      Tack för att du tittade hit! :)

      Radera
  3. Vi firar Jul light numera och fokuserar på att vara tillsammans några dagar, med barn och barnbarn. En av dagarna hos dottern och en dag hos oss. Var och en får dessutom några dagar för sig själva! Ingen stress eller hets alls. Bara roligt och trevligt! :)

    SvaraRadera
  4. Vi har inga julprylar alls hos oss, men vi njuter av att vara lediga hemma tillsammans!

    SvaraRadera
  5. Här är en som inte far runt för att skapa den bästa julen.
    Jag tar julen med ro för jag vet att det blir jul oavsett vad jag gör eller inte gör.
    Kul att du tittade in till mig.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  6. Hej på er! Visste väl att bloggare är ett klokt släkte som tar livet med ro! :)
    Tack för era kommentarer.....ha det gott!!

    SvaraRadera
  7. Nog var det halt, jag märkte detta när jag skulle med sonen till tåget imorse. Det gick inte fort kan jag säga ;)

    SvaraRadera